OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som Area Assistant
Trivs du i rollen som spindeln i nätet, gillar du att ha varierande arbetsuppgifter och leverera en god service? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall är rollen som Area Assistent hos oss något för dig.
Vi söker dig som är en stjärna på administration och chefsstöd! Som Area Assistant jobbar du nära verksamheten i en bred och omväxlande roll:
Förfrågningsarbete (anbudsprocessen, dokumentation, kreditkontroll)
Delta i våra projekt (ordermottagning, arbetsordrar, resursplanering, dokumentation, kundregister, kvalitetsrapportering)
Efterarbete (fakturering, leverantörsfakturor, kostnadsfördelning, kundfordringar, kreditkontroll, uppföljning)
Delta i verksamhetens planeringsmöten
Stötta verksamheten & arbetsledningen i system och processer
Kundkontakter
Löneadministration för våra yrkesmedarbetare
Stötta verksamheten inom produktionsrelaterade områden
Driva och utveckla våra rutiner och stötta verksamheten att jobba enligt våra fastställda rutiner
Support av verksamhetens månatliga rapportering
Din profil som Area Assistant
Som person är du driven och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter samt förstår att dessa kan variera från tid till tid och att vissa dagar inte blev som du planerade. Du stimuleras även av att ha många kontaktytor. Arbetet kräver noggrannhet, struktur men samtidigt flexibilitet. Du får ett stort ansvar och har en mycket viktig uppgift att fylla för att vår produktion ska fungera fullt ut.
Du har som lägst en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi alternativt administration samt erfarenhet från administrativt arbete vilket inkluderar ekonomistyrning, bokföring, kontering samt lön- och avtalsfrågor. För att klara arbetsuppgifterna krävs även god datorvana och kunskaper i Microsoft 365. Erfarenhet av liknande roll är meriterande, alternativt att du har en högskoleingenjörsutbildning mot Bygg/Anläggning eller liknande och vill utvecklas vidare i karriären.
Ytterligare information
I rollen som Area Assistant utgår du från något av våra kontor i södra Stockholm, Länna eller Södertälje. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort är ett krav.
I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll samt alkohol- och drogtester på våra slutkandidater.
NCC erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta HR-generalist Paulina Maniette, paulina.maniette@ncc.se. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 2024-11-30.
Varmt välkommen med din ansökan!
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35