Arbetsbeskrivning
Subway, Subcom söker ny Area Manager!
Vår verksamhet växer och vi behöver nya talanger.
Gillar du siffor, att leda andra och tycker om att arbeta med människor? Då skulle just du kunna vara vår nästa stjärna.
Vill du vara med på vår resa att göra Subway ännu starkare? Då skall du fortsätta att läsa!
Subway är världens största snabbmatskedja med restauranger i över 100 länder. I Sverige finns ca 160 restauranger och målet är att öka antal restauranger de kommande åren.
Subcom Sweden AB är en organisation under ledning av DAF Group Oy som tillsammans ansvarar för över 350 restauranger i Sverige och Finland.
Vem är du och vad förväntar vi oss av dig?
- Du har en gymnasieutbildning i grunden och gärna någon ytterligare utbildning i antingen ekonomi, personal, pedagogik eller inom restaurang.
- Goda kunskaper inom HRF:s kollektivavtal är ett stort plus.
- Arbetar du eller har arbetat inom fastfood, eller restaurangbranschen är det ett stort plus.
- Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett stort plus.
- Du är stabil, dvs är lugn och kontrollerad även i stressade situationer.
- Du älskar att jobba med och tillsammans med människor och är van att leda andra team och grupper och är duktig på att lära ut till andra.
- Du har en god samarbetsförmåga, dvs arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Du är serviceinriktad, dvs uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
-Du gillar att vara nära där det händer och arbetar ca 90% ute i drift.
Som person bör du vara självgående, driven och kommunikativ.
Du skall tycka om att träffa nya människor och känna att det är givande att hjälpa andra.
Att du har förmågan att uttrycka dig professionellt i både tal och skrift är ett krav.
Vad kommer du att få göra?
- leda, inspirera och uppmuntra teamet inom ditt område
- analysera försäljningssiffror
- se till att restaurangcheferna har den informationen de behöver i form av checklistor och annan viktig information gällande restaurangdriften.
- resultatansvar för driften av restauranger i området du ansvarar för
- rapportering av nyckeltal och status i området du ansvarar för
- regelbundna besök på restaurangerna du ansvarar för
- koordinera öppningar av restauranger
- planering och organisering av evenemang tillsammans med restaurangchefen
- jobba med lokal marknadsföring för att utveckla försäljningen i området du ansvarar för
- rekrytering och behovsbedömning tillsammans med restaurangchefen
- uppföljning och främjande av välbefinnande i arbetet
- övervakning av sjukfrånvaro
- genomföra utvecklingssamtal med restaurangchefer
Hur blir jag framgångsrik här?
Att öka försäljningen i restaurangerna kommer att vara det primära.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi också att du är bra på att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom företaget.
För att lyckas i rollen är det viktigt att kunna hålla en god balans mellan att jobba konsultativt och där det behövs rycka in operativt. Viktiga egenskaper är att du är stresstålig och strukturerad och har lätt för att prioritera.
Du motiveras av att bidra till Subways framgång och trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar men samtidigt samarbeta kring olika ärenden och projekt. Du kommer ha många kontaktytor så du bör trivas i en miljö med mycket social kontakt och där du bygger förtroendefulla relationer.
Start: Enligt ök
Placering: Stockholm med omnejd
Omfattning: 100%
Anställningsform: Provanställning 6 mån sedan tillsvidareanställning
Lön: Enligt ök
B-körkort krävs då jobbet innebär en del resande i tjänsten. Övernattningar kan också förekomma.
Vill du bli en nyckelperson i vårt engagerande lag?
Du är välkommen e-posta ditt CV och personliga brev.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.