Area Manager till Hemfrid i Nyköping

Area Manager till Hemfrid i Nyköping

Arbetsbeskrivning

Var med och driva vår Business Unit Recurring Cleaning?

Vi söker nu en Area Manager till vårt härliga kontor i Nyköping. Du blir en del av vår Business Unit Recurring Cleaning och vi söker dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen. Stort fokus under nästa år kommer ligga på kvalitet i tjänsterna och utveckla hållbara och effektiva arbetssätt för att leverera hemstädning i världsklass till veckostädskunder. 

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Vi söker en Area Manager till vårt kontor i Nyköping. Som Area Manager hos oss får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö med fokus på kund, planering, service och ledarskap - Låter det intressant? Läs mer nedan!   

Din roll 

Som Area Manager på Hemfrid ligger fokus på kundservice, planering av resurser och ledarskap. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare inom ditt område. Du är ansvarig för att leveransen håller hög kvalitet och du ger kunderna bästa möjliga upplevelse genom så väl proaktiv som reaktiv kundservice. Det betyder att du har daglig kund- och personalkontakt samt samarbetar med andra områden och avdelningar för att säkerställa rätt förutsättningar och ett effektivt resursnyttjande. Du ansvarar även för områdets KPI:er, att utveckla arbetssätt och säkerställa att best practice efterlevs samt planera, genomföra och följa upp aktiviteter för att nå mål. Du verkar för att Hemfrid ska nå sitt mål att ha branschens nöjdaste kunder.

Som Area manager har du en viktig uppgift i att kvalitetssäkra tjänsteutförandet och se till att du och ditt team levererar bästa möjliga tjänst till varje kund. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team. Inom ditt chefsansvar ingår bl.a. resursplanering, rekrytering, uppföljning och utveckling av din personal. Du verkar för att Hemfrid ska fortsätta ha engagerade medarbetare som levererar i toppklass. I rollen ingår uppföljning och rapportering till Operations Manager.

Du som person 

Får du energi av att leverera en fantastisk kundserviceupplevelse? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, i en föränderlig organisation? Är du en trygg ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Då kan du vara den vi söker! 

Som Area Manager på Hemfrid lägger vi fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad. Du sätter kunden i fokus och lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar och motiverar ditt team. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv och lugn attityd.

För att summera ser vi att du: 

- Har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet

- Har erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment 

- Har erfarenhet från en personalintensiv bransch och vet vad det innebär

- Har erfarenhet av att arbeta med B2C verksamhet

- Har erfarenhet av att leda andra människor - gärna tidigare chefserfarenhet

- Erfarenhet från kundservice och/eller chefserfarenhet/ arbetsledande befattning 

Som person:

- Brinner du för att ge god service

- Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god samarbetsförmåga. 

- Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljning 

- Har du lätt att uttrycka dig i tal och skrift 

- Talar, förstår och skriver du på både god svenska samt engelska 

- Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning.

Tjänsten är ett tillsvidare anställning med provanställning på 6 månader, med önskad start omgående. Våra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta Stina Wilhelmsson (mailto:stina.wilhelmsson@hemfrid.se), Operation Manager eller rekryteringsansvarig Natalia Dusant (mailto:natalia.dusant@hemfrid.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 15 april 2024

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024