Area Sales Manager

Area Sales Manager

Arbetsbeskrivning

Semax tillverkar truckar med unik design och speciella funktioner, vill du bli en nyckelspelare i deras fortsatta tillväxtresa?
Till vår globala kund Semax söker vi en Area Sales Manager med ansvar för etableringen av Semax produkter i Tyskland, Österrike och Schweiz.  Vill du vara med på deras spännande resa?
Läs mer om kunden på www.semax.se

I din roll som Area Sales Manager ansvarar du för:
Definiera och föreslå marknadsplan/strategi
Definiera mål och genomföra marknads-och säljaktiviteter samt uppföljning
Utvärdera och prissätta produkter ur marknads-och lönsamhetsperspektiv
Utveckla nya marknader och distributörer
Engagera, motivera och utbilda befintliga och nya distributörer
Skapa affärsmöjligheter för långsiktig resultatutveckling
Delta i ledningsgruppsarbetet

Du driver och utvecklar marknadsaktiviteter för att bygga upp långsiktiga relationer för att skapa lönsamhet både på kort och lång sikt.

Arbetsuppgifter som Area Sales Manager innebär är du ansvarig för att göra marknadsanalyser om var, varför och hur ska vi sälja vår produkt, identifiera nya återförsäljare och översätta marknadsanalysen till en marknadsplan.
Det är du som ska genomföra, följa upp och utveckla planerna. Men även planera och genomföra säljaktiviteter tillsammans/genom återförsäljare och säkerställa att marknadsfeedback sprids i organisationen.

Affärsmannaskap

Vi tror på att affärer görs via nära relation till våra kunder. Du ansvarar för att utveckla samarbetet och affären genom kundfokuserad försäljning och stor kundnärvaro.
Genom en gedigen behovsanalys hjälper du vår kund att hitta den bästa lösningen. Du skapar en strategisk kundplan med mål, kundaktiviteter samt löpande analys och uppföljning.

För att vara en framgångsrik säljare krävs ett stort engagemang och genuint eget driv som tillsammans med att sätta kunden i fokus leder dina mål till nya affärsmöjligheter och en fortsatt god utveckling inom området.
Arbetet erbjuder stor flexibilitet och frihet att fatta en hel del egna beslut för att leverera enastående resultat.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som är passionerad över att göra affärer, sätter kunden i fokus, har förmåga att kunna se helheten och är noga med att vårda dina relationer. Egenskaper som vi tror du besitter är engagemang, fokusering, ambitiös, driven, självgående och uthållig är de som utmärker dig. Du tänker alltid på att vara proaktiv, lyhörd och brinner för att hitta bästa lösningen.

Du är även en god planerare för att skapa ett effektivt försäljningsarbete och ingen utmaning är för stor. Du behärskar det Tyska språket i både tal och skrift och har du erfarenhet av truckförsäljning är det mycket meriterande. 
Detta tillsammans med ett stort sinne för affärsmannaskap, kommunikation och måluppföljning gör dig oslagbar!

Övrigt
Placering i södra Sverige då du förväntas vara på plats i Storebro 1 dag per vecka. Hemmakontor är möjligt


Uppdraget är en direktrekrytering till Semax med placering i Storebro/hemmakontor
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Storebro
Omfattning: Heltid, dagtid. Tillsvidareanställning
Lön: Individuell lönesättning.
Ansökningstid: Senast 26 april

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semax Material Handling AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Liknande jobb


säljare

säljare

27 december 2024