OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILKA ÄR VI?
Berry Superfos är ett företag i Berry Global-koncernen. Vi designar, utvecklar och producerar innovativa plastförpackningar inom formsprutning och termoformning, och är en av de marknadsledande aktörerna inom förpackningsindustrin.
På Berry Superfos är vi cirka 3 700 engagerade medarbetare, som tillsammans levererar en årlig omsättning på cirka 735 miljoner euro. Vårt nordiska huvudkontor ligger i Høje Taastrup nära Köpenhamn och vi har fabriker, försäljningskontor och distributionscenter i Europa och Balkan. På fabriken i Mullsjö utanför Jönköping är vi cirka 200 anställda och bedriver en dygnet-runt-verksamhet i vår 22,500 kvadratmeter stora tillverkningsanläggning. Koncernspråket är engelska.
Mer information finner ni på våra hemsidor, www.berryglobal.com och www.superfos.com.
VAD ERBJUDER VI?
Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av vårt internationella team. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor för att ge så väl befintliga som potentiella kunder den bästa servicen och stöd. Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen. Vill du vara med och ge våra kunder råd om rätt lösning? Då kanske du är vår nästa Area Sales Manager!
I rollen får du en viktig strategisk funktion, där du jobbar självständigt tillsammans med vårt säljteam under uppdrag från vår regiondirektör. Du kommer arbeta för att både underhålla och utveckla våra befintliga kunder i Norden. Vår kundbas består av både medelstora kunder samt Key Accounts. Bolagets kunder finns i huvudsak inom livsmedelsindustrin och du kommer att ansvara för att öka verksamhetens attraktionskraft, konkurrenskraft och lönsamhet.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
förhandlingar, kampanjer och reklamationer samt andra uppgifter i det dagliga kundarbetet
att självständigt söka efter ny kundpotential
tillgodose kundens behov - oavsett om det är en standardförpackning eller en kundspecifik lösning, där du i nära samarbete med både kunden och internt hittar lösningar
genomföra utvecklingsprojekt tillsammans med kunden, där du är nyckeln till framgång från början till slut
hålla ett nära samarbete med kundservice och logistik
ge god service med fokus på goda relationer, för att skapa ett långsiktigt samarbete med kunden
rapporteringsuppföljningar.
DETTA KAN DU.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du brinner för det du gör - du är bra på att skapa långsiktigt goda relationer och har en god kommunikativ förmåga.
Eftergymnasial utbildning inom försäljning eller ekonomi
Gärna erfarenhet av livsmedels- eller processindustrin.
God teknisk förståelse.
Tidigare erfarenhet av B2B samt internationell försäljning.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
DETTA ÄR DU.
Du är självgående, service- och målinriktad och trivs med att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt, där du enkelt kan prioritera dina uppgifter. Du är analytisk i ditt arbetssätt och brinner för kombinationen av hög försäljning och kundservice.
Genom målmedvetenhet genererar du en hög kundnöjdhet och du är stolt över att skapa förtroendefulla relationer med alla våra kunder och partners. Du har god social kompetens och du ser möjligheter. Att du är prestigelös ser vi som en självklarhet.
BRA ATT VETA.
Du rapporterar till Sales Director inom region Superfos Nordic.
Placering med utgångspunkt till vår anläggning i Mullsjö.
Resdagar två-tre dagar/vecka.
Visa ditt intresse senast 10 januari, urval sker dock löpande.
Vid eventuella frågor kontakta Cecilia Björkegren, 070-790 64 45, eller Christine Mannerstråle, 070-218 10 80.