OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DFDS är Nordeuropas största kombinerade rederi- och logistikföretag. Bolaget grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är listat på NASDAQ OMX Köpenhamn. DFDS har 5000 anställda i 20 länder och omsätter ca DKK 12 miljarder. Shippingdivisionen, DFDS Seaways, opererar ett nätverk av 25 linjer med 55 frakt- och passagerarfartyg. DFDS Seaways AB är ett av de större dotterbolagen inom DFDS-koncernen och har Sverige, England, Belgien, Litauen och Estland som trafikområden och erbjuder transportlösningar med ro-ro och ro-pax fartyg. Kontoren finns i Göteborg, Karlshamn och Kapellskär.
Uppdragsbeskrivning
DFDS Seaways växer nu på den nordiska marknaden och utökar säljavdelningen med en Area Sales Manager.
Du får en viktig roll i ett team av 8 personer som idag skapar framgångsrika samarbeten med svenska och norska kunder. Stort fokus i tjänsten ligger på att kontakta nya prospects, följa upp inkomna leads samt kartlägga den svenska och norska marknaden. Du följer utvecklingen på dina kunder och arbetar aktivt för att öka lönsamheten på respektive konto. En hel del resor ingår i tjänsten och 3-4 dagar i veckan bör du vara ute för att besöka dina kunder.
Dina kunder är ex automotive-, skogs- och stålindustrin samt trailer och containeroperatörer. Dina kontaktpersoner inom kundföretagen är VD, inköpare samt verksamhetschefer. Tillsammans med dessa kontakter skapar du långsiktiga relationer, deltar i fraktförhandlingar och upprättar avtal.
Arbetsuppgifter
• Aktivt bearbeta nya kunder på svenska och norska marknaden
• Utveckla affärssamarbeten
• Planera och sammankalla affärsutvecklingsmöten med nyckelkunder
• Delta i fraktförhandlingar och upprätta avtal
• Representera företaget på kundmöten, mässor och events
• Avtal och offertskrivning
• Uppdatering av kunduppgifter i CRM och Phoenix
För att lyckas och trivas i den här tjänsten bör du ha några års erfarenhet av framgångsrik försäljning, gärna inom logistik/transport området. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom försäljning samt vana vid att använda stora affärssystem och att kommunicera på engelska. Du tycker om att göra långsiktiga affärer, är lyhörd för kundens önskemål och är bra på att hitta den bästa lösningen för alla parter.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 25 augusti. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helene Hagman på 0708-204704. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741