AREA SALES MANAGER - Axjo Plastic AB

Arbetsbeskrivning

Axjo Group är ledande i Europa och USA avseende tillverkning och returhantering av innovativa emballagelösningar i ”gröna” polymera material för kabel- och fiberoptisk industri. I Axjo Sveriges verksamhet finns också bolagen Drumster AB, PPS, Perstorp Plastic System och Reelab AB integrerade. Tillverkning och logistik sker vid moderna anläggningar i Sverige, Finland, USA och Kina. Koncernen har en omsättning på 650 MSEK med cirka 200 anställda. Sedan hösten 2021 står vår helt nya tillverkningsenhet i Gislaved ”State of the Art” med tillhörande huvudkontor klar. Läs mer på www.axjo.com

I fortsatt stark tillväxt tillsammans med lansering av nytt intressant produktområde och organisatoriska förändringar rekryterar vi nu ny kraft, kunskap och energi in i vår verksamhet. Välkommen till Axjo - spjutspetsen inom hållbara lösningar!

Med entreprenörsdriven anda ligger vi i framkant i den gröna omställningen med helt branschunika hållbara och klimatsmarta lösningar. Efter en omfattande brand står vår nya anläggning i Gislaved klar där vi har haft möjligheten att fullt ut forma processer som är anpassade och optimerade genom hela värdekedjan. Vi kallar anläggningen State of the Art - mycket hög teknik- & automationsgrad, hälsosam arbetsmiljö, genomtänkta effektiva flöden med stöd av de senaste versioner av digitala IT-lösningar & system. Hållbarhet står i fokus för oss på Axjo och vi strävar ständigt efter att minimera vår klimatpåverkan. Energin som används för att producera våra produkter i vår nya toppmoderna produktionsanläggning i Gislaved kommer från 100 % förnybara energikällor och genom Axjo Greenology Concept bidrar vi till att hjälpa våra kunder nå sina hållbarhetsmål. Vi drivs av att utmana och utveckla kundens affär. Samtidigt lär vi oss hela tiden nytt som optimerar processer och skapar lösningar som fungerar över tid.

I rollen som AREA SALES MANAGER är ditt uppdrag att genom lyhördhet och förståelse sätta dig in i kundens operativa liksom strategiska behov och utmaningar för att finna den mest optimala lösningen. Vår marknadspotential är enorm och ditt fokus kommer riktas mot kunder inom kabelindustrin i Europa för att utveckla och skapa nya affärer men även lika starka insatser mot befintliga kunder. Du driver försäljning- och framtagningprocessen genom hela flödet i nära samarbetar med dina kollegor i säljteamet som består av 10 personer. Till din hjälp har du Customer Success Managers och vår utvecklingsgrupp blir ett stort stöd för dig i tekniska frågeställningar. Större försäljningsprojekt sker ofta i projektform. Du blir en mycket viktig nyckelperson i teamet och rapporterar till CSO. Du arbetar mot säljbudget och planerar dina resor efter behov vilket kan handla om ett par kortare resor/månad. Vi arbetar i affärssystemet Pyramid, CRM som tillsammans med Power BI/Apps m fl blir viktiga verktyg för dig. Vi kan erbjuda dig en spännande möjlighet inom internationell affärsutveckling både ur kvalitets- och hållbarhetssynpunkt. Det kommer finnas alla möjligheter till en god introduktion med förflyttning av erfarenheter från både VD och kollegor men också med stor påverkan att sätta sin egen prägel på och forma rollen.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en affärs- och kundinriktad roll inom branschen för industriella produkter, gärna mot storkundsförsäljning där längre säljprocesser är naturligt. Du är intresserad av att driva affärsutveckling framåt med stor uthållighet och styrka i ditt självledarskap såväl i samarbetet med kollegor som i dialogen med kunder. Vi tror att du motiveras och gillar utmaningen av att skapa långsiktiga lönsamma affärer. Du är genuint nyfiken på kunders verksamheter samtidigt som du är lösningsorienterad, målstyrd och strukturerad. Dina kunskaper i engelska bör vara goda då de flesta kunder agerar på internationell basis. Har du övriga språkkunskaper är det en fördel. Med ett starkt personligt engagemang och sunt förnuft kommer du kunna påverka både din egen och företagets utveckling!

Välkommen med din ansökan.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Axjo med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 0708-94 11 01. Du ansöker på www.findmood.se och vi räknar med att påbörja urvalsarbetet först vecka 33-34. Varmt välkommen med frågor eller funderingar under hela sommaren!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FindMood
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2023
  • Ansök senast: 21 augusti 2023

Liknande jobb


Key Account Manager till Nordiske medier

Key Account Manager till Nordiske medier

20 december 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

20 december 2024

Key account manager

26 december 2024