Area Sales Manager - Logistik

Area Sales Manager - Logistik

Arbetsbeskrivning

Om Posti

Om PostiPosti Scandinavia AB ingår i Posti Oyj koncernen, vårt uppdrag är att erbjuda Posti logistiktjänster till svenska företag med leveransbehov till Finland och Baltikum. Vi har vårt säljkontor på Kungsholmen i Stockholm. Posti Scandinavia AB söker nu efter flera drivna säljare till det svenska säljteamet. Rollen är en viktig del av vår organisation och ligger i linje med vårt strategiska fokus - att sälja Postis logistiktjänster till företag med leveranser till Finland och Baltikum.
I denna rekrytering samarbetar vi med vårt koncernbolag Rekryteringsstyrkan i Norden AB. Alla frågor kring rollen och rekryteringen hanteras via dem.

Om rollen
I rollen som säljare hos oss blir du en del av ett engagerat och kunnigt team. Vi är i en spännande tillväxtfas med en väl etablerad närvaro på den svenska marknaden. Med oss blir du en av våra viktigaste aktörer i en värdebaserad försäljning mot kunder i Sverige.Ditt uppdrag består av att identifiera nya affärsmöjligheter och sälja in våra tjänster och produkter till nya kunder. Att säkerställa Posti Scandinavias tillväxt samt driva utveckling, kundnöjdhet och lojalitet är också en viktig del av ditt uppdrag. Vem är du?För att lyckas i rollen måste du vara kundorienterad, drivas av att göra nya affärer, bryta ny mark och uppnå tydliga mål. Eftersom relationer är en viktig del av ditt uppdrag bör du ha enkelt att skapa nya kontakter och upprätthålla och utveckla relationer, både internt gentemot affärsenheten samt mot våra kunder. Du bör ha en gedigen erfarenhet av e-handel, försäljning samt ha ett eget driv med viljan att göra nya affärer. Du drivs av att både utmana och utveckla dig själv, samt därmed också vara delaktig i hela affärsprocessen.Du kommer att vara ansvarig för hela försäljningsprocessen, prospektering, boka kundbesök inkl. teamsmöten, kundanalyser, offertarbete och implementering. Detta i ett nära samarbete med det operativa teamet.
Din profilFör att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du har;
- minst 3 års erfarenhet inom tjänsteförsäljning B2B
- erfarenhet ifrån service, ICT eller liknande (meriterande)
- stark passion för försäljning, utveckling och resultat
- en stark förståelse för e-handelns speciella behov
- förmåga att hantera komplexa behov och lösningar.
- utmärkta kunskaper i svenska och engelska

- körkort
Vi kommer att fokusera på dina personliga färdigheter men det är viktigt att du är affärsdriven, målinriktad, social, kommunikativ och lyhörd.
AnsökanVi erbjuder en kreativ och omväxlande tjänst i ett dynamiskt team, tillfälle att lära sig om den finska och baltiska logistikmarknaden samt möjlighet att vara med och växa samt utveckla Posti i Sverige! Vi har vårt huvudkontor i Stockholm på Strandbergsgatan 55.I rollen som säljare rapporterar du till vår Director Sales Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se, 0707 96 20 61Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-10-14 Vi ser emot ditt CV samt personliga brev där du presenterar vem du är, varför du vill arbeta med oss och vad för slags kollega vi kan förvänta oss att få i dig.
Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024