Area Sales Manager till 2Entertain!

Arbetsbeskrivning

2Entertain är ett av Sveriges ledande produktionsbolag inom upplevelseindustrin. Vi brinner för att skapa underhållning för den breda publiken. 2Entertain producerar allt ifrån internationella musikaler, nyskapande shower med kända svenska artister till komedier, buskis, stand-up och barnteater. Våra medarbetare är de som driver oss framåt med mycket hjärta, värme och engagemang. För mer information, besök gärna vår hemsida! (http://www.2entertain.se/)

Är du ett ess på att bana väg för nya affärsmöjligheter samtidigt som du med engagemang omhändertar de befintliga? Gör du det dessutom med tanke, hjärta och tempo? Då finns det en stor sannolikhet att du skulle passa perfekt i rollen som Area Sales Manager på 2Entertain.

Vi söker dig som vill bidra till 2Entertain och Wallmans Sveriges utveckling genom att kroka arm med våra B2B-kunder för att leda dem genom hela kundresan. Du är en sann mästare på att skapa relationer och att utveckla dem över tid, samtidigt som du hela tiden ser till affärens lönsamhet.

Du blir en del av 2Entertains marknads- och försäljningsteam, ett välkomnande gäng som du kommer att jobba tight ihop med. Det är ett sammansvetsat team, trots att man rent fysiskt sitter på olika håll (Stockholm, Göteborg och utomlands). Alla roller i teamet är beroende av varandra och viktiga för att kampanjer och aktiviteter blir så effektiva som möjligt. Ledarskapet kännetecknas av mycket frihet under ansvar och du är själv ytterst ansvarig för att disponera din tid på ett optimalt sätt. Då vår verksamhet är igång både kvällar och helger, kan det innebära att din arbetstid ibland behöver anpassas därefter.

Vad förväntar vi oss av dig?

- Du sätter dig snabbt in i verksamheterna och skapar relationer med dess kunder för att på så sätt kunna bidra till att kundutbudet matchar efterfrågan.
- Du ansvarar för att bygga upp ett nätverk av partners där vi riktat kan nå ut med attraktiva erbjudanden.
- Du ser till att kontinuerligt öka försäljningsgraden bl. a genom att planera och skapa verksamheternas gemensamma försäljningsaktiviteter utifrån budget.
- Du ansvarar för planering, genomförande och målsättning av säljkampanjer till de enskilda produktionerna i samråd med teamet på marknadsavdelningen.
- Du hanterar operativt uppsökande B2B-försäljning via telefon och mail samt fångar upp intresseanmälningar från företag och grupper via arenornas webbsidor.


- Du förser styrgrupp och medproducenter för varje produktion med aktuell försäljningsinformation.
- Du är länken mellan Marknad- & Säljavdelningen och biljettkassorna på de olika arenorna och förser dem löpande med information kring produktionen.


Kompetenser och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av marknadsföring och försäljning.
- Minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat, mycket meriterande om det är inom områdena event, besöksnäring, hotell/restaurang eller dylikt.


- Flerårig vana av att arbeta med uppföljning och dokumentation i CRM- och säljstödsverktyg.
- Erfarenhet av att upprätta marknads- och konkurrensanalyser.


Meriterande är om du även har erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och CMS-verktyg.

Låter det intressant? Vad väntar du på? Skicka in din ansökan redan idag!

Vi arbetar med tillsättningen löpande och ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt. Dock senast 16 juni 2021.

Har du frågor om tjänsten, kontakta vår marknads- och försäljningschef Sthlm Sofia Ekskog på: sofia.ekskog@2entertain.com

Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kamal Gunnarsson

Kim Erving
08 617 00 00
Karin Ives

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Moment Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 17 juni 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 114, Stockholm
None

Postadress

Lindhagensgatan 114
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024