OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och engagerad Area Sales Manager för nya produkter inom kategorin energidryck för varumärket Booster. Uppdraget påbörjas i januari 2022 eller enligt överenskommelse och din huvudsakliga uppgift är att besöka butiker inom service- och dagligvaruhandeln. Målet är att bygga upp långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder.
Arbetet innefattar fysiska kundbesök, hjälpa butiker att komma i gång med försäljning av Booster. Säkerställa Boosters närvaro och synlighet. Vara butikernas kontaktperson för varumärket samt hålla en hög servicenivå.
Älskar du utmaningar så kommer du att få en mycket viktig roll hos oss med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer ha tydliga mål och rapporterar till försäljningschef för affärsområdet. Tjänsten innebär att du får ett helhetsansvar för region Skåne.
Förutom försäljningsansvar så kommer du även få bredda rollen och arbeta med marknadsföring av varumärket. Det kan exempelvis vara att identifiera nya samarbetspartners, event och sammanhang där Booster kan passa in. Genomföra spännande event och andra roliga aktiveringar för Booster.
Detta är helt enkelt drömjobbet för dig som har en kreativ höjd och gillar att komma med idéer på hur Booster kan nå ut till fler konsumenter!
Din profil:
Vi söker dig som är driven, social och alltid sätter kunden i fokus. Du ska vara positiv, lojal och hjälpsam.
Du är serviceinriktad.
Du är van att ta eget ansvar och du är inte rädd för utmaningar.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du har ett genuint intresse för sport.
Du har erfarenhet av B2B-försäljning
Du har grundläggande datorkunskaper.
Du har B-körkort
Vi erbjuder dig:
Möjlighet att jobba med försäljning av nya produkter inom kategorin energidryck för varumärket Booster.
En stimulerande arbetsplats med möjlighet till ett stort nätverk och personlig utveckling.
Utbildning för att du ska kunna känna dig trygg med rollen.
Mer om tjänsten:
Anställningsform: Provanställning 6 månader.
Arbetstider: Du kommer att arbeta vardagar ca. 40 timmar i veckan. Kvälls- och helgjobb kan förekomma
Ersättning: Fast lön, traktamente.
Om oss:
I det här uppdraget blir du anställd av Retail United. Vi är en fullservicebyrå inom Retail som hjälper varumärken att bli valda. Vi har specialistkunskap som ger resultat i affärsområdena strategi, reklam och genomförande. Bolaget har 100 anställda runt om i Norden och arbetar med flera stora välkända varumärken. Läs mer här.
Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på ansökningsknappen. Skicka din ansökan så snart som möjligt då projektet påbörjas inom kort! Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Project Manager Robert Rehbach
0701407672