OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av SquareTrade rekryterar vi på Nordic Retail Group en Area Sales Manager baserad i Stockholm. I rollen kommer fokus ligga på att driva försäljningen av SquareTrades försäkringar samtidigt som man sköter relationen med butiker och butikspersonal genom utbildningar, strategiplanering, problemlösning mm.
Om Kunden
SquareTrade är ett snabbt växande konsumentföretag inom InsurTech med sitt globala huvudkontor baserat i San Francisco och europeiska huvudkontor i London. 2017 köptes företaget upp av den amerikanska försäkringsjätten AllState. Sedan SquareTrade gick in i Europa 2009, har SquareTrade gått live på 9 marknader som en av de största och snabbast växande mobilförsäkringsleverantörerna i Europa. SquareTrade är idag en stolt partner med välkända nordiska företag som Elgiganten, Telenor, MediaMarkt, DNA, Elisa och många andra.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta med uppgifter som:
- Besöka kunder och bygga långsiktiga relationer genom att skapa partnerskap med viktiga återförsäljare och interna partners.
- Äga och hantera planering och genomförande av utbildningsaktiviteter
- Driva försäljning av SquareTrades försäkringstjänster till återförsäljare och utbilda personal i hur man säljer vidare försäkringsprodukten.
- Ge insikter till vårt affärsutvecklingsteam som hjälper till att forma framtiden för våra produkter och tjänster.
- Samarbeta mellan avdelningarna för att bidra till processförbättringar och öka försäljningen i din region.
Din bakgrund
Vi söker dig som har
- Erfarenhet av konsumentelektronikbranschen.
- Relationsbyggande förmåga
- Bevisad analytisk förmåga
- Körkort och vilja att resa inom regionen, med enstaka övernattningar
- Erfarenhet av att tala inför publik.
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
- Kunskaper i Microsoft OS (Power Point, Excel, Word)
Personliga egenskaper
- Nyfiken, kvicktänkt och tycker om att utveckla nya idéer
- God kommunikationsförmåga.
- Resultatdriven och motiverar andra att nå målen
- Öppen och mottaglig för regelbunden feedback från chef och team.
- Du är inte rädd för att hoppa in i röriga situationer. Du får saker gjorda!
Vi erbjuder dig
- En plats i ett fantastiskt team
- Fast lön
- Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
- Goda karriär- och utvecklingsmöjligheter
Övrigt
- Omfattning: Heltid, 100%, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
- Startdatum: Snarast, enligt ök
- Plats: Stockholm
Tjänsten är schemalagd främst på vardagar men kvällar förekommer i perioder.
Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till: Karina Nilsson på: karina.nilsson@nordicretailgroup.com
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: "Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret”.
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.