Area Service Manager till Kärcher!

Area Service Manager till Kärcher!

Arbetsbeskrivning

Är du en ledare med erfarenhet av att leda och utveckla tekniker? Har du en fot i det kommersiella och en fot i det tekniska? Trivs du i en koordinerande roll med mycket kundkontakt? Då kan rollen som Area Service Manager för Kärcher AB vara rollen för dig! 

Om Kärcher
"Kärcher AB är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare. Vi älskar och lever med utmaningar – dina utmaningar. Oavsett om det rör sig om dagliga eller extraordinära rengöringsuppdrag; en innegård, en fabrikshall eller ett världsberömt monument, så vill vi på Kärcher göra ditt dagliga liv enklare, bättre och trevligare, med kraftfulla, effektiva rengöringslösningar. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar."

Om rollen som Area Service Manager
I rollen som Area Service Manager kommer du vara med och starkt bidra i Kärchers satsning på eftermarknadssidan i Sverige. Du blir en del av en platt och familjär organisation med stora möjligheter att påverka Kärchers morgondag!

I rollen kommer du att ansvara för den operationella driften av Serviceorganisationen med stort fokus på att erbjuda service av högsta kvalitet gentemot Kärchers kunder. Du utgår från Kärchers Stockholmskontor och kommer att ansvara för ditt team som består av ett femtontal tekniker fördelade i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Du har det affärsmässiga ansvaret vilket innebär att du bland annat ansvarar för planering, koordinering, tar fram och följer upp målsättningar, bokar utbildningar och följer upp teamet. Givet att teamet är utspritt kommer du främst att koordinera och leda dem på distans men även besöka Göteborg och Malmö regelbundet.
Rollen är central i Kärchers organisation och utöver att samverka och leda ditt team kommer du ha flera kontaktpunkter i organisationen inom försäljning, service, marknad och även externt mot servicepartners och återförsäljare.

Du kommer även, i ett nära samarbete med Kärchers Service Eftermarknadschef, hantera budget, övervaka kostnader och intäkter samt lägga prognoser. Vidare ansvarar du även för eftermarknad till några av Kärchers största och mest prioriterade kunder för att kunna säkerställa en bra dialog och leverans. Kort och gott innebär det att du blir en nyckelspelare för Kärcher i deras fortsatta utveckling av Service-och Eftermarknadserbjudandet! 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Personalansvar för femtontal tekniker med ansvar för att koordinera och planera deras arbete över de olika regionerna. 
Ansvara för individuell coaching, utveckling samt uppföljning av KPI:er och mål. Övrigt förekommande arbetsuppgifter såsom rekrytering, lönesamtal med mera.  
Hantera budget, övervaka kostnader, intäkter och effektivitet samt lägga prognoser i samarbete med Kärchers Service Eftermarknadschef. 
Tillsammans med andra funktioner utveckla Kärchers service-och eftermarknadserbjudande.
Nyckelkundsansvar inom eftermarknad för några av Kärchers mer prioriterade kunder.

Om dig
För att passa i rollen har du sannolikt erfarenhet av liknande roller inom Service Management med fokus på teknik/maskiner. Du trivs med ledarskapet och personalansvaret där du koordinerat och planerat arbetet för tekniker. Vidare ser vi gärna att du har en teknisk bakgrund där du med fördel själv varit tekniker och förstår vikten av serviceerbjudandet och det krav de ställer på en organisation. Du trivs väl i kunddialogen och har du tidigare erfarenhet av försäljning av maskiner ses det som meriterande.

Eftersom du har medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö behöver du också kunna resa ett par dagar i månaden samt besitter en god systemvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du en ledare som är van att stötta, coacha och utveckla dina medarbetare. Du motiveras av att kunna leverera resultat och bidrar med driv, engagemang med fokus på att leverera bra service till Kärchers kunder. Du uppfattas professionell, tillmötesgående och är en duktig kommunikatör med förmåga att bidra till struktur.  

Viktigt för rollen är: Erfarenhet av liknade roller inom Service Management ex som Servicechef eller Team Leader.
Gedigen erfarenhet av eftermarknad och service. 
Van att hantera eskaleringar av ärenden och äga dialogen med nyckelkunder. 
Generell god förmåga inom IT och vana att arbeta i CRM-system.
Möjlighet att resa i arbetet. (2-3 ggr i månaden)
Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden av Teknik eller Ledarskap. 
Erfarenhet av försäljning av maskiner. 
Erfarenhet som tekniker. 

Vad Kärcher erbjuder dig
Kärcher har haft en bra tillväxtresa de senaste åren och lagt en tydlig plan för tillväxt de kommande åren. De är ett familjeägt företag, en global aktör och en stor och trygg arbetsgivare. Utöver trygghet erbjuder Kärcher också marknadsmässig lön, generös friskvård, kollektivavtal samt förmånsbil.

Praktiska detaljer
Placering: Stockholm, Kungens Kurva
Omfattning: Heltid.
Lön: Fast lön samt bonussystem.
Startdatum: Enligt överenskommelse. 

Låter rollen som Area Service Manager intressant för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag – vi på Needo ser fram emot att höra från dig och går igenom ansökningarna löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kärcher AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 5 december 2023

Liknande jobb


Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

13 oktober 2023