Areco söker exportsäljare

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Areco är ett svenskt familjeägt bolag som grundades 1944. Areco är idag en av de främsta aktörerna inom byggplåtsbranschen och riktar sig mot byggindustrin med ett omfattande utbud av byggkomponenter i stål för bostäder och kommersiella fastigheter. Areco har idag 140 anställda, omsätter ca 800 Mkr och har kunder i 25 länder. Bolaget har 4 produktionsenheter i 3 länder och har som målsättning att bedriva verksamhet i hela Europa inom en snar framtid. Läs mer på www.areco.se.

Areco söker regionsansvarig exportsäljare

Arbetsbeskrivning
Till Arecos huvudkontor i Malmö söker vi nu en exportsäljare som ska vara med och fortsätta framgången med ansvar för Tyskland, Österrike, Schweiz och Norge. Du kommer att sälja både råmaterial och färdiga produkter och dina kunder är framförallt producenter inom byggbranschen. Du kommer att arbeta i hela försäljningsprocessen från att upprätta första kontakten till kontinuerlig vidareutveckling av kunden. Huvudfokus handlar om att skapa långsiktiga kundrelationer i din region med ett primärt perspektiv på de tyskspråkiga länderna. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande med allt från uppsökande verksamhet, kundbesök, göra behovsanalyser och föreslå lösningar, orderhantering samt ge produktpresentationer.

Tillträde: snarast.

Vem är du?
Du är en erfaren och driven säljare som har koll på dina kunders marknader och du identifierar ständigt nya affärsmöjligheter. Samtidigt är du duktig på att följa upp dina kunder och diskutera både affärsnytta och värden vilket leder till varaktiga relationer.

Vidare kräver rollen att du:
• har ett driv/hunger på att ständigt göra nya affärer.
• har ett långsiktigt engagemang.
• trivs i ett högt tempo med korta beslutsvägar.
• är resultatorienterad, affärsmässig och har stor förhandlingsvana.
• gillar att ha många resdagar och vara nära kunden.
• talar och skriver Tyska och Engelska på kommunikationsnivå obehindrat.
• är målinriktad och har ett genuint intresse för att utvecklas.
• antar utmaningar och ser möjligheter istället för problem.
• har erfarenhet från att arbeta i affärssystem.
• har B körkort.

Stort fokus kommer att läggas på din personlighet och förmåga att skapa goda resultat.

Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett bolag som alltid sätter kunden i fokus. Du kommer att tillhöra ett team som vill framåt och ser nya utmaningar och förändring som något positivt. Målsättningen är att ständigt förnya, förbättra, utveckla sig själv och företaget. Areco är ett bolag där det finns möjligheter att utveckals och klättra. Eftersom man jobbar nära marknaden och kunden är det viktigt att vara utåtriktad och positiv. Areco är inne i en expansiv fas vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att jobba självständigt, samtidigt som man respekterar och hjälper varandra.

Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom en registrerad och uppdaterad CV på Experis.se. För frågor kring tjänsten, kontakta Experis rekryteringskonsult Pierre Bellin på 040-660 63 03. (OBS! Notera att denna tjänst har utannonserats under julimånad i år och att du ej behöver ansöka på nytt om du redan gjort det via den förra annonsen.)

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 augusti 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


10 september 2024

försäljning, inköp, marknadsföring

försäljning, inköp, marknadsföring

9 september 2024

5 september 2024