Arena Personal söker en säljande konsultchef till Örebro

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Arena Personal växer och nu söker vi en ny medarbetare till kontoret i Örebro. Du kommer att arbeta i en kombinerad roll som säljare och konsultchef.
Som Konsultchef har du personalansvar för externt arbetande medarbetare vilket bl a innefattar introduktion av nyanställda, lönesättning, utvecklingssamtal och operativt arbetsmiljöansvar. Du har ansvar för rekrytering av dina medarbetare och jobbar med relevant annonsering, urval, search vid bemanning av personal. Som konsultchef har du ett varierande arbete och stora kontaktytor.
Som säljare bearbetar du den lokala marknaden, följer upp och vidareutvecklar affärer. Du kommer att arbeta med nykundsbearbetning samt merförsäljning hos befintliga kunder och prospekts.


Din profil

Vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta inom bemanning och/eller rekrytering och har en akademisk examen. Du arbetar förmodligen i en liknande position idag och har personalansvar och trivs bra med det. Du brinner för att göra affärer och har ett säljande sätt.
En stor del av arbetet innebär att stötta och coacha dina medarbetare och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer både internt och externt och därför är det viktigt att du inger förtroende och är trygg i dig själv.
Eftersom försäljning ingår i tjänsten är det viktigt att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande. Du är en drivande person som gillar utmaningar och är resultat- och lösningsorienterad. Du är van att jobba mot uppsatta mål och gillar ett bra tempo. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.

Har du erfarenhet från tjänsteförsäljning i någon form är det en fördel. Mycket god datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook. Har du tidigare arbetat i Intelliplan är det meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.


Om verksamheten

Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är verksamma över hela landet.
Våra värderingar att vara personliga, professionella och engagerade genomsyrar vår organisation och det är viktigt att du delar dessa. Vi har kontor rikstäckande i Sverige och Norge och sysselsätter hundratals anställda. Arena Personal har 22 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 900 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år.
Arena Personal ingår i Arenakoncernen som består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & rekrytering, Hälsa & rehabilitering samt Karriär & omställning.
Du kommer att sitta tillsammans med våra kollegor på systerföretaget Arbetslivsresurs i gemensamma lokaler centralt i Örebro.


Ansökan

Då urvalsprocessen sker löpande för en snabb tillsättning är vi tacksamma om du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Lena Ekdahl på 076-109 00 23 eller rekryteringskonsult Ulla Mogard på 08- 587 117 44

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elena Hallin

Patrick Bihler

Anna Brorson

Arena Personal AB

Malin Nordeman

Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman

Martina Olsson

Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Nordic AB ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 september 2016

Besöksadress

Rademachergatan 1
None

Postadress

Rademachergatan 1
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024