OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM ARBETSGIVAREN
Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag och de äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. På Vasakronan drivs hållbarhetsarbetet som en integrerad del av verksamheten och i 2019 års upplaga av Global Real Estate Sustainability Benchmark, GRESB, placerade sig Vasakronan återigen som ett av de mest hållbara fastighetsbolagen i världen.
Vasakronans egna coworking koncept - Vasakronan Arena
Under 2019 lanserade Vasakronan deras egna Coworking-satsning ”Vasakronan Arena”. Vasakronans första Arena började som ett pilotprojekt i Göteborg under 2019 och under närmsta åren kommer fler enheter etableras på regionen. Baserat på Vasakronans stora kundbas, de bästa lägena, deras långtgående hållbarhetstänkande och erfarenhet av kontorsutveckling kan de erbjuda ett coworking-koncept som sätter effektivitet och produktivitet i fokus. Läs mer om Vasakronans arenakoncept här: https://vasakronan.se/tjanster/startklart/arena/
Vasakronans ambition är att framöver erbjuda coworking på alla orter där bolaget har fastigheter. Under 2022 kommer den nya Arenan ”Platinan” stå redo. Läs mer om satsningen här: https://vasakronan.se/projekt/platinan/
OM TJÄNSTEN
I rollen som Arenachef får du vara med från ett tidigt skede av Vasakronans coworkingsatsning i Göteborg. Du får en viktig roll i utvecklingen av arenorna, där du arbetar med allt från affärsmodell, försäljning och eventplanering till att få till en bra kundmix.
I arbetet kommer det framöver ingå personal eller teamansvar och du kommer få möjlighet att rekrytera ditt framtida team. Du arbetar löpande med försäljning, service samt uppföljning av ekonomi och leverantörer . Inledningsvis ligger fokus på att etablera den befintliga Arenan i Nordstan, där försäljning blir en viktig del av arbetet. På sikt kommer du ha en avgörande roll i det strategiska arbetet kring Arena Platinan och du blir ansvarig för båda enheterna. Placeringsort Göteborg.
VI SÖKER DIG SOM HAR
Arbetat inom organisationer där hög servicestandard varit i fokus och har erfarenhet av att arbeta med försäljning. Du går igång på att inte allt är klart, brinner för att skapa lönsamma och serviceinriktade affärsmodeller och trivs i en roll som växlar mellan strategiska och operativa uppgifter.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en trygg ledare som gillar att coacha och inspirera andra. Försäljning, service, budget- och personalansvar har varit delar i dina tidigare jobb. Har du även arbetat inom besöksnäringen och/eller coworking är det ett stort plus.
Som person är du nyfiken, tänker helhet och trivs bäst i en organisation där du förväntas tänka nytt, kan påverka och där beslutsvägarna är korta. Som arenachef kommer du ha många kontaktytor så det är också viktigt att du är skicklig relationsskapare som inte bara gillar att samarbeta, utan har en vilja att göra det - på absolut bästa sätt.
OM OSS
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.
ÖVRIG INFORMATION
I denna process samarbetar Vasakronan med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av rekryteringskonsult Oscar Ohlsén, på nummer 073 643 60 32 eller oscar@carotte.se Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Bäckman
Sarah Högbacka
Oscar Ohlsén
Fideli Svensson