Ärendehandläggare

Ärendehandläggare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Är du intresserad av kompetensförsörjning? Har du energi och mod att skapa nya metoder och arbetssätt? Vill du arbeta i en process som är i framkant inom handläggning av försörjningsstöd? Är svaret ja på dessa frågor kan du vara den vi söker.

Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, för medborgaren, näringslivet som för kommunen. Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom vår värdegrund och vårt kompetensförsörjningsperspektiv.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara handläggning av ansökningar om försörjningsstöd.

Kvalifikationer
Du ska ha en för uppdraget relevant högskole- eller universitetsutbildning. Du ska vara en skicklig administratör och ha erfarenhet av handläggning av försörjningsstöd och kunskaper inom socialrätt. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i systemet procapita och lifecare. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med RPA.

För att vara framgångsrik som handläggare inom myndighetsprocessen och för att du ska trivas hos oss är det viktigt att din drivkraft i arbetet är att verksamheten når uppsatta resultat och att det faller sig naturligt för dig att sätta personliga arbetsmål som du strävar efter att uppnå.

Det krävs av dig att du har mod att fatta svåra beslut och att du kan ha kontroll över dina känslor i svåra situationer samt har en förmåga att upprätthålla en positiv attityd till arbetet.

Arbetstid/Varaktighet
Visstid, heltid.

6 månader med möjlighet till förlängning.

Kontaktperson
Samordnare Fatbardha Avdyli - telefon: 0410-33 00 00

Rehanna Ståhlstierna, Avdelningschef Arbetsmarknad - telefon: 0410-73 32 63 

Fackliga kontakter www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering, så vänta inte med din ansökan. Sista dag för ansökan är däremot 2021-07-02, via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lejon förvaltningschef
0410-733144
Urban Funck personalenhetschef
0410-733444
Henrik Lundh, verksamhetscontroller
0410–73 31 34

Sammanfattning

Besöksadress

Gasverksgatan 3
None

Postadress

Gasverksgatan 3
Trelleborg, 23183

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

4 november 2024

1 november 2024

Biståndshandläggare socialpsykiatri

Biståndshandläggare socialpsykiatri

1 november 2024