OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TioHundra AB är ett vårdbolag som bedriver sjukvård och omsorg åt Norrtälje kommun och Stockholms läns landsting. Vårdbolaget har 2700 anställda och en omsättning på ca 1,4 miljarder kr. Norrtälje sjukhus, vårdcentraler, psykiatrisk öppenvård och omsorgsenheter utgör exempel på verksamheter som finns i bolaget. I Norrtälje pågår en unik utveckling av vård och omsorg under namnet TioHundra, där kommunen och landstinget samverkar både i en gemensam nämnd med tillhörande beställarförvaltning och i vårdbolaget TioHundra AB. Syftet är att individen ska möta en ansvarig organisation som tar ett helhetsansvar för Norrtäljebornas hälso-, sjukvård och omsorg. ARBETSUPPGIFTER Kvalitetsenhet består i nuläget av chefläkare, två kvalitetsutvecklare och en vårdvägledare. Inom kvalitetsenheten arbetar vi med patient/brukarsäkerhet, kvalitetsutveckling, författningar och regelverk samt katastrof- och epidemiberedskap. Arbetsplatsen är belägen på Kyrkogatan 11. I samband med pensionsavgång kommer tjänsten som vårdvägledare att förändras och därför söker vi nu en ärendehandläggare. Att arbeta som ärendehandläggare innebär att ansvara för all synpunkts- och klagomålshantering. I detta ingår handlägga anmälningsärenden och återkoppla i verksamheterna, att tillsammans med chefläkare handlägga anmälningsärenden från nämnder och myndigheter. En viktig del är att driva arbetet med etik och bemötande frågor. Arbetet innebär också att vara TioHundras kontaktperson gentemot olika patientorganisationer. KVALIFIKATIONER Någon form av vårdutbildning och erfarenhet av vårdarbete är ett krav. God kunskap om organisationen är en merit. Den person vi söker ska vara drivande och samtidigt ha förmåga att skapa goda relationer, kunna bemöta människor på ett bra sätt i olika situationer, vara pedagogisk, diplomatisk och kunna lyssna. Då administration ingår som en stor del i arbetsuppgifterna ser vi gärna att du har erfarenhet av detta samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.