OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.
Inom biståndsenheten arbetar idag 16 biståndsbedömare och en bosamordnare. Biståndsenheten befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas för att möta framtidens behov, bland annat så är vi på gång att implementera IBIC (Individens behov i centrum) inom hela vårt verksamhetsområde. Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår dessutom flera olika projekt för att införa välfärdsteknologiska lösningar.
ARBETSUPPGIFTER
Som ärendehandledare arbetar du i nära samarbete med biståndschef och biståndsbedömarna, du förväntas att utveckla arbetssätt och processer i det dagliga och pågående utvecklingsarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta, metodhandleda, ha översyn över överenskomna arbetssätt och agera bollplank i komplexa ärenden. Vid eventuell överklagan av beslut finns du behjälplig till handläggaren i ärendet. Du planerar och leder teammöten med biståndsbedömarna där ärenden och det dagliga arbetet fördelas i teamet. Du har en samordnande roll för arbetsgruppen och behöver samverka med många aktörer, både externa och interna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. Som person är du flexibel, lyhörd och genuint intresserad av området. Du är trygg och stabil i din yrkesroll och ser framgång i att kommunicera på ett klart och tydligt sätt. Vidare uppskattar och värdesätter du ett gott samarbete och du bidrar till att hitta nya möjligheter till samverkan.
Eftersom tjänsten innebär mycket samverkan med både medarbetare, chefer och andra aktörer krävs att du har mycket goda sociala egenskaper, är tydlig samt besitter integritet.
Det är meriterande med erfarenhet av arbete med IBIC.
B-körkort är ett krav.
Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91