OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är spännande en kund- och leverantörsnära roll som ställer krav på din förmåga att bemöta personer från hela Europa, främst Norden. Telefon och dator kommer att vara dina främsta arbetsredskap. Du kommer att ha ett erfaret gäng som stöttar dig och besvarar dina frågor för att du så småningom ska bli expert på att hantera alla ärenden som kommer in.
I din roll som ärendehanterare kommer du att ansvara för det dagliga ärendeprocessarbetet. Du kommer planera, kalkylera och koordinera inkommande order, leveransbevaka samt se till att den når slutkund tillsammans med rätt dokumentation. Med ovanstående beskrivning i åtanke kommer din roll bland annat att innefatta:
· Hantering av kundorder i vårt affärssystem
· Operativt ansvar mot kund, från kundorder till leverans och fakturering
· Kontakt med leverantör, bokning och uppföljning av utförd leverans
· Kontaktperson mot kund och leverantör
· Kontaktperson internt mot ansvarig Account Manager
· Claimhantering, registrering och uppföljning
· Offert och fakturahantering
För att lyckas i den här rollen har du administrativ fallenhet och detaljfokus. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med försäljning, kundtjänst, orderadministration eller liknande arbete. Du är bekväm med att arbeta med dator och telefon och har lätt för att lära. Då du kommer att ta emot samtal från flera olika länder så är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Har du dessutom intresse och kunskap inom byggnadstekniska installationer är det meriterande. Som person bör du vara noggrann, självgående och serviceminded. Du brinner för att göra skillnad på riktigt för kunden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.