Ärendekoordinator mot ledande myndighet

Ärendekoordinator mot ledande myndighet

Arbetsbeskrivning

Som teknisk handläggare/ärendekoordinator innebär ditt arbete ett ansvar att ta emot, behandla samt svara på till enheten inkomma ärenden och förfrågningar. Detta arbete genomförs genom att söka och ta avstamp i interna riktlinjer samt gällande normer och lagar. En viktig del av arbetet är att hålla en dialog med kollegor för att hämta in information och remissa ärenden inför yttranden och svar. Ärenden handlar många gånger om förfrågningar från externa parter – till exempel andra myndigheter, entreprenörer eller fastighetsägare – ofta gällande korsningar med eller byggnationer i närheten av våra kraftledningar. Dina arbersuppgifter avser främst att:

Handlägga och administrera inkomna ärenden gällande förändringar i kringliggande anläggning, svara på internremisser, svara på frågor från allmänheten.
Besvara och löpande uppföljning av varje ärende.
Ansvara för att i aktuellt ärende upprätta svar tillsammans med underhållsingenjörerna/teknikspecialister utifrån det förädlade underlaget.


För att kunna klara av rollen ser vi att du kan uppfylla nedanstående kundkrav:

Minst 3 års erfarenhet av handläggning och/eller ärendehantering inom tekniksektorn.


Minst 2 års erfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor. 
Minst 2 års erfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning)
Minst 2 års erfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande)  
Minst 3 års erfarenhet av Office-paketet
Dokumenterad erfarenhet av att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift.


Det är meriterande om du dessutom kan uppfylla nedanstående krav:

Minst 2 års erfarenhet av ArcGis Pro/ArcGis online
Minst 2 års erfarenhet av IFS
Minst 2 års erfarenhet av W3D3
Minst 2 års erfarenhet av ServiceNow
Minst 2 års erfarenhet av jordningsteknik inom kraftledning/luftledning/kablar
Minst 2 års erfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel


Rollen har sin utgångspunkt i Sundbyberg och avser en heltidsanställning som gäller tillsvidare, med viss möjlighet till hybridarbete. Arbetet avser att starta efter en godkänd säkerhetsprövning.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 20 november 2023

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024