OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!
Jobbeskrivning
Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Ärendestyrare som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället.
Är du en kreativ problemlösare som kan prioritera och koordinera? Gillar du att ha flera olika kontaktytor och tänker att allt är möjligt? Vi söker nu serviceinriktade administratörer som kan koordinera våra inkomna ärenden i rätt tid och till rätt person. Är du vår nästa ärendestyrare?
Avdelningen du kommer arbeta på ansvarar för larmmottagning av akuta fel, mottagning av beställningar för underhåll- och servicejobb, ärendeuppföljning och viss schemaläggning av elkraftstekniker. Arbetet innebär många kontaktytor, dels kunder men även elkraftsteknikerna som utför drift- och underhållsarbeten i fält samt projektledare. Vi har stort fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.
Som ärendestyrare tar du emot beställningar via telefon, mail samt ärendehanteringssystemet och tillsammans med dina kollegor koordinerar ni resurser till akuta uppdrag, utifrån kompetens och geografi. Då det ofta uppstår oförutsedda händelser i den dagliga verksamheten, som exempelvis störningar i elförsörjningen, ställer rollen krav på samarbete och på ett strukturerat arbetssätt för att hantera förändringarna.
Som ärendestyrare ansvarar du även för att rapportera beläggning och avvikelser i ärendehanteringen, synliggöra och följa upp ärendestatus, bevaka saknad information i ärenden samt förse övrig verksamhet med ärendestatistik och återrapportera till aktuellt affärsområde.
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning. Du arbetar heltid, måndag-fredag med arbetstid 07:00-16:00.
Kravspecifikation
Eftersom arbetet innefattar många kontaktytor söker vi dig som är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Du motiveras av att hålla en hög servicenivå, är noggrann och tycker att det är viktigt med ett strukturerat arbetssätt.
Avdelningen fungerar likt en ledningscentral och det är viktigt att vara uppmärksam, att behålla lugnet och samtidigt ha förmågan att vara flexibel och kunna planera om dagens arbete.
Verksamheten genomgår en utvecklingsresa i att kunna bli mer effektiv och sammansvetsad. Därför söker vi dig som tycker om att leverera nya lösningar och rutiner samt har en kreativa förmåga att kunna förutse eventuella problem och därmed bidrar till idéer för ett effektivare arbete.
Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan idag har:
Gymnasial utbildning inom lämpligt område
Arbetat med resursplanering, kundservice, logistikplanering eller liknande
Mycket bra IT-vana. Du har erfarenhet av MS Excel, Teams och SharePoint
Arbetat i ärendehanteringssystem, t.ex. BÄST-systemet eller SAP
Du uttrycker dig tydligt i både tal och skrift på svenska, gärna även i engelska. B-körkort kan vara meriterande.
I din ansökan (CV och personligt brev) är det viktigt att du beskriver dina tidigare erfarenheter av serviceinriktade roller och din syn på god kundservice.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur!
Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv.
Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE
Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices
Placeringsort: Uppsala
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Elisabeth Laitila elisabeth.Laitila@vattenfall.com. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Lea Skånberg lea.skanberg@vattenfall.com.
Fackliga representanter för denna tjänst är Gunilla Eriksson Unionen, Juha Siipilehto SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Anders Landqvist Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00
Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 28e juli!
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.