OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.
Är du en kreativ problemlösare som snabbt kommer på lösningar i rätt tid för rätt uppdrag? Gillar du att ha flera olika kontaktytor och tänker att allt är möjligt? Då är det dig vi söker!
Din roll som Ärendestyrare
Avdelningen du kommer att arbeta på ansvarar för mottagning av beställningar, larmmottagning, ärendeuppföljning och viss schemaläggning av tekniker som utför drift- och underhållsarbeten i fält. Vi har stort fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.
Som Ärendestyrare kommer du att ansvara för inkommande beställningar. Beställningarna tas emot via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Tillsammans med dina kollegor koordinerar ni resurser till akuta uppdrag inom ett specifikt område, utifrån kompetens och geografi. Då det ofta uppstår oförutsedda händelser i den dagliga verksamheten, som t.ex. störningar i elförsörjningen, ställer rollen krav på samarbete och ett strukturerat arbetssätt för att hantera förändringar. Du ansvarar även för att rapportera beläggning och avvikelser i ärendehanteringen, synliggöra och följa upp ärendestatus, bevaka saknad information i ärenden samt förse övrig verksamhet med ärendestatistik och återrapportera till aktuellt affärsområde.
Tjänsten är på heltid med arbetstiden kl.07-16.
Dina kvalifikationer
Gymnasial utbildning inom lämpligt område. Högskole- eller universitetsutbildning kan vara meriterande
Du har tidigare arbetat med någon form av resursplanering, kundservice, logistikplanering eller liknande
Du är en van datoranvändare och har erfarenhet av att använda telefonen som främsta verktyg i det dagliga arbetet
Vi ser gärna att du har arbetat i något ärendehanteringssystem, t.ex. BÄST-systemet eller SAP
B-körkort
Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift på svenska.
Det är starkt fördelaktigt om du i ditt personliga brev beskriver dina erfarenheter av serviceinriktade roller samt din syn på god kundservice. Vi söker dig som tycker om en föränderlig arbetsmiljö och som drivs av att leverera nya lösningar och rutiner. Med din analytiska och kreativa förmåga kan du förutse eventuella problem och bidra till nya idéer för ett effektivare arbete. Du håller en hög servicenivå, är noggrann och tycker att det är viktigt med ett strukturerat arbetssätt.
Då vår avdelning fungerar likt en ledningscentral är det viktigt att vara uppmärksam och behålla lugnet och samtidigt ha förmågan att planera om dagens arbete. Du är bra på att kommunicera på både svenska och engelska, vilket är viktigt då du kommer att ha en hel del kontakter med många olika människor.
Placeringsort
Uppsala
Anställningsform
Tillsvidare med arbetstiden kl.07-16.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Elisabeth Laitila, 072-2329046
För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Summer Lovlinger 070-19 456 64
Fackliga representanter för denna tjänst är Anders Sundqvist Unionen, Johan Larsson SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Anders Landqvist Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.
Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast den 18 maj 2022!
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Bland våra kunder hittar du nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. I Sverige har vi drygt 2 300 medarbetare på ett 90-tal orter. Våra verksamhetsområden är byggnation - underhåll - konsulttjänster. Läs mer på https://www.vattenfall.se/services/
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – vattenfallservices
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Omar Hijazi, rektor
018-622 163
Anna Granö, HR-chef
076-209 47 32
Johanna Moberg, Marknadsområdeschef
026-54 66 31