OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AREVA NP Uddcomb AB erbjuder skräddarsydda lösningar och egenutvecklad teknologi, både som totala åtaganden och som individuella uppdrag, vilket uppfyller kundernas krav på anläggningsutveckling, ökad prestanda och tillgänglighet i sina anläggningar.
Vi erbjuder teknologi och tjänster inom det process- och maskintekniska området. Vår konkurrensfördel är att behärska hela kedjan från konstruktion och analys till tillverkning och installation. Vi jobbar på en global marknad där våra kunder finns framför allt inom kärnkraft och processindustrin.
Vi är idag ca 80 anställda i Helsingborg och Karlskrona. Omsättningen uppgick 2016 till 140 MSEK. AREVA NP Uddcomb ingår i AREVA med 50.000 anställda och verksamhet i över 100 länder.
Arbetsbeskrivning
Är du en effektiv och noggrann ekonom samt har ett stort intresse för siffror? Då är detta din nya utmaning! AREVA NP Uddcomb AB söker nu en redovisningsassistent/ekonom som kommer att jobba med bland annat:
Leverantörsreskontra - scanning av inkommande fakturor, kontering, bevakning av attester samt betalningar.
Kundreskontra - matcha kundinbetalningar och viss fakturering.
Bank - bokföring av övriga betalningar, manuella betalningar samt avstämning av konton.
Bokslutsarbete - du deltar i bokslutsarbetet med avstämningar, periodiseringar etc.
Diverse administration - beställningar samt inköp av kontorsmaterial och telefonabonnemang mm.
Du rapporterar till ekonomichefen och din placering är i Karlskrona.
Vem är du?
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi och ser gärna att du har erfarenhet inom redovisning eller har jobbat med liknande arbetsuppgifter.
Som person är du driven, effektiv samt gillar utmaningar. I ditt arbete är du ansvarstagande, organiserad och analytisk samt noga med att hålla uppsatta deadlines. Vi ställer höga krav på din flexibilitet och förmåga att jobba i team likväl som självständigt. Du är engagerad och nyfiken samt målinriktad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du tar gärna egna initiativ och är bra på att planera och genomföra ditt arbete på ett strukturerat sätt.
Engelska är vårt koncernspråk som du behärskar både i tal och skrift. Att du har kunskaper i MS Office och i synnerhet Excel är en självklarhet. Erfarenhet från att ha jobbat i ett globalt bolag är meriterande.
Kontaktperson
Vid denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du söker tjänsten via länken nedan. Ansökningar tas endast emot via hemsidan. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Vid eventuella frågor kan du vända dig till Rekryterare Madelene Merkel på 0455-302772 alt.
Välkommen med din ansökan redan idag!