OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Vår kund i Helsingborg söker nu två nya kollegor som arkiv-och informationsstrateg. Tjänsten är på deltid 30-50 % under anställningens gång. Start för uppdraget är 1/9 och kommer pågå i tre månader under hösten. Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler i Helsingborg.
Dina arbetsuppgifter
Som arkiv-och informationsstrateg kommer du att upprätta, utveckla tydliga arbetssätt och rutiner inom arkiv/diarieområdet. Du kommer också vara operativt delaktig i arbetet gällande löpande registrering/diarieföring, arkivhantering och gallring. Ansvar över tillhörande e-postlåda, vara kontaktyta mot stadsarkivet, samt tillgodose utbildning av verksamheten gällande de olika områdena är andra arbetsuppgifter som kan förekomma.
Vi söker dig som kan arbeta självständigt, lösningsfokuserat och på ett strukturerat arbetssätt. Arbetet kräver även att du är flexibel och kan samarbeta med kollegor.
Utöver detta kommer du att...
- Ansvara för implementation och etablering av digital informationshantering
- Ansvara för att upprätta, implementera och utveckla diarieplan/ informationshanteringsplan
- Ansvarig systemadministratör gällande dokument- och ärendehanteringssystem
- Säkerställa korrekt och kvalitetssäkrad hantering vid utlämning av allmänna handlingar
- Utbilda inom området för informationshantering, allmänna handlingar
Dina kvalifikationer
- Godkänd och avklarad högskoleutbildning, inom arkiv- och informationsvetenskap eller juridik
- Goda kunskaper i Svenska avseende tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office och andra verksamhetsstödjande IT-system
- Mycket goda kunskaper inom offentlig rättsligt regelverk gällande allmänna handlingar
- Erfarenhet från offentlig verksamhet
- Erfarenhet av att arbeta med dessa frågor på både operativ och strategisk nivå
- Mycket goda kunskaper av systemförvaltning
- Dokumenterad erfarenhet att driva projekt- och utvecklingsarbeten
- B-körkort
Meriterande om du...
- Har erfarenhet av arbete i Ciceron
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2023-07-10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Elvira Henningsson elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076-013 22 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson