Arkiv-och informationsstrateg i Helsingborg

Arkiv-och informationsstrateg i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Vår kund i Helsingborg söker nu två nya kollegor som arkiv-och informationsstrateg. Tjänsten är på deltid 30-50 % under anställningens gång. Start för uppdraget är 1/9 och kommer pågå i tre månader under hösten. Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler i Helsingborg.

Dina arbetsuppgifter

Som arkiv-och informationsstrateg kommer du att upprätta, utveckla tydliga arbetssätt och rutiner inom arkiv/diarieområdet. Du kommer också vara operativt delaktig i arbetet gällande löpande registrering/diarieföring, arkivhantering och gallring. Ansvar över tillhörande e-postlåda, vara kontaktyta mot stadsarkivet, samt tillgodose utbildning av verksamheten gällande de olika områdena är andra arbetsuppgifter som kan förekomma.
Vi söker dig som kan arbeta självständigt, lösningsfokuserat och på ett strukturerat arbetssätt. Arbetet kräver även att du är flexibel och kan samarbeta med kollegor.



Utöver detta kommer du att...
- Ansvara för implementation och etablering av digital informationshantering

- Ansvara för att upprätta, implementera och utveckla diarieplan/ informationshanteringsplan
- Ansvarig systemadministratör gällande dokument- och ärendehanteringssystem
- Säkerställa korrekt och kvalitetssäkrad hantering vid utlämning av allmänna handlingar
- Utbilda inom området för informationshantering, allmänna handlingar

Dina kvalifikationer

- Godkänd och avklarad högskoleutbildning, inom arkiv- och informationsvetenskap eller juridik

- Goda kunskaper i Svenska avseende tal och skrift

- Goda kunskaper i MS Office och andra verksamhetsstödjande IT-system

- Mycket goda kunskaper inom offentlig rättsligt regelverk gällande allmänna handlingar

- Erfarenhet från offentlig verksamhet

- Erfarenhet av att arbeta med dessa frågor på både operativ och strategisk nivå

- Mycket goda kunskaper av systemförvaltning

- Dokumenterad erfarenhet att driva projekt- och utvecklingsarbeten

- B-körkort

Meriterande om du...

- Har erfarenhet av arbete i Ciceron

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2023-07-10.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Elvira Henningsson elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076-013 22 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2023
  • Ansök senast: 11 juli 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024