OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Till enheten för kund- och ärendehantering söker vi nu en arkivadministratör att vara med i vårt arbete med att förvalta och utveckla stadsmiljöförvaltningen informationshantering.
Som arkivadministratör kommer du att arbeta tillsammans med vår verksamhetsutvecklare inom informationsförvaltning. Arbetet består av att i första hand praktiskt hantera analoga handlingar genom att sortera, gallra, ordna och förteckna arkiv samt förbereda leverans av arkivmaterial till Regionarkivet, i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Du kommer också att delta i arbetet med att utveckla och förvalta dokumenthanteringsplan, bevarande- och gallringsutredningar, arkivförteckning samt omhändertagande av information i IT-system och på lagringsytor. Du kommer även att vara stöttande i utbildningsarbete och utlämnande av allmän handling. I arbetet kommer du att ingå i olika nätverks och samarbetsprojekt såväl inom Stadsmiljöförvaltningen, tillsammans med övriga förvaltningar inom Stadsutveckling som i stadens övriga förvaltningar.
Stadsmiljöförvaltningen påbörjade vid årsskiftet införande av nytt ärendehanteringssystem, ett projekt som kommer att löpa över flera år. Som verksamhetsutvecklare Informationsförvaltning kommer du att bidra med din kompetens och ta en aktiv roll i arbetet med att implementera systemet i organisationen i takt med att systemet utvecklas och införs.
KVALIFIKATIONER
För denna tjänst som arkivadministratör vill vi att du har utbildning inom arkiv-/informationsvetenskap på högskolenivå. Erfarenhet från liknande arbete inom offentligverksamhet är meriterande, men inget krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du har god kunskap om de lagar och förordningar som styr arkiv- och informationshanteringen inom offentlig verksamhet, så som offentlighets- och sekretesslag, arkivlag, dataskyddsförordning och övriga lagar inom det förvaltningsrättsliga området.
Som person är du ansvarstagande med väl utvecklad servicekänsla och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till det gemensamma utvecklingsarbetet. Att kunna ta initiativ och kunna prioritera är viktigt för att trivas i rollen parallellt med förmågan att kunna strukturera och arbeta målinriktat. I ditt arbete kommer du att möta företrädare från olika professioner inom förvaltningen så ett gott företrädarskap och en god kommunikativ förmåga är viktigt.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.