OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Färgelanda kommun söker dig som har en administrativ bakgrund som kan hjälpa oss med vårt kommunarkiv under arkivariens frånvaro.
Ofta förekommande arbetsuppgifter: Mottar och utlämnar handlingar vid behov. Du sorterar, inventerar och gallrar allmänna handlingar. Du deltar i arbetet med E-arkiv.
Krav: Lägst relevant gymnasieutbildning. Erfarenhet av administration. Körkort B för manuell växel.
Önskvärt/Meriterande: Erfarenhet av att hantera offentliga handlingar.
Du är strukturerad och gillar att ha ordning och reda. Du är bra på att samarbeta och har superkoll på handlingar.
Det är en stor fördel om du har kunskap om dokumenthanteringsplaner.
Övrigt:
Tjänsten är ett sjukvikariat som ev kan bli förlängt.
Tjänstgöringsgraden är varierande, men troligen mest intensiv inledningsvis.
Vi tillämpar löpande rekrytering, så sök så snart som möjligt.