OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunhuset och kommunens arkiv Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen.Med ca 14 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda.I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap.I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen.Du ska administrera och ta emot arkivleveranser, utreda, ordna, vårda och förteckna arkivbeståndet.Du ska ge råd och service till arkivets användare samt utföra visst arbete med dokumenthanteringsplaner. Handlingarna kan vara skriftliga dokument, kartor, ritningar, fotografier, film eller digitala dokument.Kvalifikationer: Kvalifikationer: Du har akademisk examen med minst 40 poäng i arkivvetenskap och erfarenhet från arkivarbete.Erfarenhet från arbete med dokumenthanteringsplaner och/eller administrativt arbete inom offentlig sektor är meriterande.Du ska kunna jobba självständigt, vara systematisk, noggrann samt ha en känsla för service.Du ska vara resultatinriktad och ha god samarbetsförmåga.