OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rätt papper på rätt plats underlättar för den som söker i gamla akter. Vår arkivhantering är sedan några år tillbaka stadd i förändring. Resan är emellertid långt ifrån slut och då vår nuvarande arkivföreståndare övergår till annat arbete söker vi efter dig som kan axla uppdraget att leda den fortsatta förändringsprocessen. Uppdraget som arkivarie innebär att du ansvarar för att samordna och utveckla vår arkivhantering av allmänna handlingar. Du ser till dokumenten blir mottagna, ordnade och förtecknade på ett professionellt sätt. En av dina mer centrala uppgifter är att stödja och utbilda våra förvaltningar, bolag och förbund i deras arkivarbete. Utvecklingsarbetet kommer troligen att genomföras i projektform och därför är det bra om du har erfarenhet av, och trivs med, denna arbetsform. Informations- och sekretariatsavdelningens uppgifter spänner över flera områden: information, sekretariat och handläggning av överförmyndarfrågor. Avdelningen har totalt tio medarbetare. Vi samarbetar ofta och försöker lösa uppgifter tillsammans. I vårt uppdrag ingår att ansvara för nio olika nämnd-/utskottssekretariat. Ansvaret för ett av de mindre sekretariaten kommer att ingå i din tjänst, vilket innebär att du sköter dess kallelse- och protokollsarbete. Du har en högskoleexamen - gärna samhällsvetenskaplig eller humanistisk - inom vilken arkivvetenskap ingår. Har du erfarenhet från området ser vi det som en merit. Som person är du självgående, noggrann och kan enkelt samarbeta med andra. Att du kan uttrycka dig enkelt, såväl skriftligen som muntligen, ser vi som självklart. Glöm inte att ange löneanspråk i din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
RekryteringsHuset Petra Lindomborg
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Enhetschef Therese Ekbladh
0380-51 86 57
Avdelningschef Cecilia Gerhardsson
073-074 72 11
Vikarieförmedlingen
0380-518188