OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LANDSTINGET DALARNA söker till Kansli - och informationsenheten
ARKIVARIE
Kvalifikationer:
Du har fil.kand. examen med minst 20 poäng i arkivvetenskap eller annan likvärdig utbildning.
Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande.
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är noggrann, har god organisationsförmåga och är van att jobba med många "bollar i luften" samtidigt.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetsuppgifter:
Som handläggare kommer Du att få arbeta med frågor som rör e-arkivering, processorienterad informationsredovisning och utredningar i övrigt med anknytning till arkivverksamheten.
Du kommer även att arbeta med rådgivning gentemot landstingets myndigheter och våra externa kunder, delta i vår informations- och utbildningsverksamhet, utföra gallringsutredningar, ordna och förteckna arkiv samt i övrigt delta i vår löpande verksamhet.
Information om arbetsplatsen:
Din arbetsplats är på Landstingets arkiv (Länsarkivet) i Håksberg, cirka fem kilometer norr om Ludvika. Länsarkivet ingår organisatoriskt i landstingets kansli- och informationsenhet. Landstinget tar vid sina rekryteringar hänsyn till jämställdhets- och mångfaldsaspekten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50