OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket är myndigheten för företagsregistrering, företagsinteckningar och andra bolagsfrågor. Med vår service och vårt näringslivsregister har vi uppdraget att ge goda förutsättningar för näringslivet. Vi finns i Sundsvall och är drygt 500 anställda. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. På Bolagsverket vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda främst i form av en väl utbyggd friskvård. ARBETSUPPGIFTER Som arkivarie på Bolagsverket kommer du att ha det övergripande ansvaret för att myndigheten hanterar och förvarar handlingar enligt gällande regelverk. Bolagsverkets elektroniska arbetssätt ställer krav på en effektiv och säker informations- och arkivhantering. Du kommer därför framför allt att arbeta med digital arkivering och vara delaktig i planering av digitala informationssystem. Arbetet innebär bland annat att du . deltar i projekt för utveckling av datasystem och e-tjänster . informerar och utbildar chefer och handläggare i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor . ansvarar för upprättande och uppdatering av myndighetens arkivredovisning . genomför gallringsutredningar . utarbetar riktlinjer och ger råd och stöd inom ditt verksamhetsområde. . deltar i strategiskt arbete för att planera vidareutveckling av Bolagsverkets digitala arkiv på lång sikt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning med minst 60 hp arkiv- och informationsvetenskap (eller motsvarande enligt gamla systemet), har mycket goda IT-kunskaper samt tidigare erfarenhet från arbete med digital arkivering. Du som söker är intresserad av modern arkivbildning och arbete med elektroniska handlingar liksom att lära andra att arbeta i elektroniska processer. Goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar är en förutsättning för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete med ärende- och dokumenthanteringssystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kommunal eller statlig verksamhet. Utöver utbildning och erfarenhet kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och eftersom du kommer att ha mycket kontakt med andra människor krävs det att du är utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du kommer att driva frågor inom verksamhetsområdet på egen hand, vilket förutsätter att du är initiativrik och duktig på att styra ditt eget arbete. För tjänsten krävs också att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift samt är en strukturerad och noggrann person.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662