OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta för att Piteå kommun ska fortsätta utvecklas som en Attraktiv och Uthållig kommun för piteborna och nå visionen "Piteå - det är hit man kommer när man kommer hem". Kommunledningskontoret i Piteå består av tillväxtavdelning, personalavdelning, ekonomi- och inköpsavdelning, IT-avdelning, samt information och ärendehantering samt en stabsfunktion. I förvaltningen arbetar ca 100 anställda. Ärendehantering tillhandahåller administrativa tjänster till politik, ledning, medarbetare och kommunmedborgare. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha varierade arbetsuppgifter? Vill du vara med och utveckla den framtida dokument/arkivhanteringen? Vi ser framför oss en elektronisk dokumenthantering och diarieföring samt digitala långtidslagringar. För att skapa god kvalitet inom dokumenthantering och arkivvård vägleder och informerar vi, samt ger stöd och service till såväl våra kommunala förvaltningar som bolag. Dessutom ger vi service till både allmänhet och forskare. KVALIFIKATIONER Har du den kompetens vi söker? Vi söker dig som har en akademisk utbildning i arkivvetenskap och systemvetenskap. Det är en merit om du har arbetslivserfarenhet inom arkivinstitution. Du kan både arbeta självständigt, ta eget ansvar likväl som att samarbeta med andra. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift, är strukturerad, social och älskar service. Om du har god datorvana och dessutom är historieintresserad så ger det ett mervärde.