OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för ledning, tillsyn och samordning. Förvaltningen ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, IT, teknik, tillväxt och kommunikation.
Kansliavdelningen med elva medarbetare arbetar med den centrala ärendeberedningen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, juridisk rådgivning, kommunarkivet, central ärendehantering och diarieföring, administration, genomförande av allmänna val, EU-val, folkomröstningar, borgerliga vigslar samt kommunal författningssamling. Till avdelningen hör även överförmyndaren samt chefssekreterare till kommunalråd, oppositionsråd och kommunchef.
Nu söker kommunledningskontoret en arkivarie/samordnare val.
Arbetsuppgifter
Rollen som arkivarie innebär att tillsammans med kommunarkivarien ge kommunens nämnder, förvaltningar och bolag råd och stöd i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor. Du kommer i kommunarkivet arbeta med att ta emot, ordna, förteckna och gallra handlingar. I ditt uppdrag ingår även att besvara förfrågningar och göra arkivmaterialet tillgängligt på olika sätt. Därutöver kan det bli aktuellt att arbeta med rutiner för hantering av allmänna handlingar.
I tjänsten ingår under tidig höst valarbete kring val till riksdag, kommunal och landsting.
Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning med minst 40 p/60hp arkivvetenskap eller liknande. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i kommunarkiv eller annat offentligt arkiv. Du måste kunna kommunicera väl i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet samt ett stort intresse för e-arkiv.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som är serviceinriktad, självgående, strukturerad, kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga. Du behöver ha en förmåga att överblicka verksamheten, föreslå och genomföra behövliga åtgärder samt ha lätt för att knyta kontakter
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till 2015-02-28 med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placering är på stadshuset, centralt i Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa kanslichef Maj-Inger Carlsson på tfn 0451-26 83 43 eller bitr förvaltningschef Charlotte Nygren Bonnier 0451-26 83 70. Fackliga företrädare nås via kommunens växel på tfn 0451-26 70 00.
Sista ansökningsdag är: 2014-07-07
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Uno Nilsson
0709-71 70 81
Rektor Paul Szabó
0451-26 84 46
Kanslichef Maj-Inger Carlsson
0451-26 83 43
Kommunarkivarie Emilia Odhner
0451-26 83 65
Gruppchef Jan-Olof Andersson
0451-26 74 57
Enhetschef Marie Olsson Taxén
0451 26 88 74
Facklig representant SSR Camilla Gudmundsson
0451-26 76 23
Rektor Ingrid Landén
0451-26 79 02
Rektor Carola Krantz
0451-268468
Rektor Annika Persson
0451-26 78 70