OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en arkivarie till en stor myndighet i Stockholm
Om tjänsten
Du kommer att ingå i enhetens team för regelverk och strategi vars uppgift är att:
•Driva arbetet med gallring - och bevarandeutredningar/informationshantering.
• Driva arbetet med uppdatering och utformningen av nya dokumentplaner/informationsplaner
• Utarbeta enkla och lättförståeliga handledningar baserade på regelverk och verksamhetens behov.
• Tillsammans med vår IT organisation arbeta fram strategier för informationens livscykel inom myndigheten.
• Omvärldsanalysera, bevaka och tolka att vårt regelverk ligger i framkant.
• Aktivt arbeta för att möjliggöra digitalisering genom utredningar och delta i olika projekt och arbetsgrupper.
Obligatoriska krav för tjänsten:
• Akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning och kunskaper.
•Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• God förståelse och erfarenhet av arbete med regelverket inom offentlig verksamhet.
• Arbetat praktiskt med verksamhetsbaserad arkivredovisning – dokument och klassningsplaner.
• Erfarenhet av att självständigt och i grupp drivit och genomfört gallrings- och bevarandeutredningar.
• God förmåga att uttrycka sig pedagogiskt och tydligt på svenska i tal och skrift.
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
•Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
• kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.
Det är viktigt att kravuppfyllnad för tjänsten redovisas i CV.
Tjänsten som arkivarie är ett konsultuppdrag. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid.
Omfattning: 100%, arbetstid: 8-16.30
Tidsperiod för uppdraget: 2021-05-24 - 2021-10-31
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Furusjö via Adecco 010 – 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147