OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta med och ordna och förteckna arkiv enligt allmänna arkivschemat, göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste besvaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras.
• Ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar (allmänna handlingar).
• Framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser.
• Ordna och förteckna arkiv.
• Framställa arkivredovisning.
• Göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste besvaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras.
• Delta i upprättande av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.
Vem är du?
Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är van att arbeta självständigt. Du har god förmåga att vara strukturerad, resultatinriktad och noggrann. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och serviceinriktad.
Du ska också ha;
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie.
• Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet.
• Mycket god erfarenhet av ordnande och förtecknande med allmänna arkivschemat.
• Erfarenhet från liknande uppdrag.
• Mycket god samarbetsförmåga.
• God förmåga att självständigt prioritera samt ta initiativ till utveckling av aktiviteter.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift.
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Lipax One Visual Arkiv m.fl.).
• Kunskaper i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl som tal som skrift.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start 1/9–2021 och löper till 30/4–2022, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Placering i Karlskrona. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson på karin.thorstensson@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52