OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med.
Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, undersköterskor, ekonomer och många andra viktiga yrkesgrupper. Vi jobbar hårt för ökad konkurrenskraft i takt med att omvärlden och samhället förändras.
Sundsvalls kommun har etablerat ett Servicecenter för kommunkoncernen. Syftet är att öka effektiviteten och minska kostnaderna samt leverera rätt kvalitet för koncernens gemensamma tjänster inom HR, ekonomi, IT, företagshälsovård, fordon, mat & måltider samt administration. Det gör vi genom att samla de tjänster som samutnyttjas av förvaltningar och bolag på ett och samma ställe i kommunkoncernen tillsammans med ett effektivt arbetssätt och en anpassad styrmodell.
Avdelningen Administration är en del av Servicecenter inom Sundsvalls kommun. Avdelningen har ca 80 medarbetare fördelade på de tre sektionerna Kundtjänst, Arkiv/administration samt Kontorsservice. Utöver detta kommer vi att bryta ut ett team som består av färre medarbetare än de befintliga sektionerna.
Nu söker vi dig som vill jobba som arkivarie hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för sektionens uppdrag och du blir en del i utvecklingsarbetet mot en heldigital ärendehanteringsprocess med tillhörande arkivering.
I dina arbetsuppgifter ingår att besvara frågor såväl internt mot förvaltningar som externt från allmänheten. Det ingår även att upprätthålla offentlighetsprincipen genom att lämna ut handlingar efter sekretessbedömning samt att tillgodose kommunkoncernens informationsbehov.
Du kommer att ansvara för att ordna och strukturera arkivbeståndet, ta emot leveranser, genomföra gallringsutredningar och att arbeta med informationssäkerhet, strategidokument och informationshantering. I arbetet ingår också att uppdatera klassificeringsstrukturen såväl som råd och stöd till förvaltningarna rörande arkiv- och informationshanteringsfrågor. Arkivet är både ett traditionellt pappersarkiv och ett digitalt e-arkiv och arbetsuppgifterna kommer att beröra båda delar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning i arkiv, informationsvetenskap eller IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Meriterande är utbildning i offentlighet och sekretess.
Vi ser gärna att du har kunskaper och erfarenhet av verksamhetsbaserad arkivredovisning samt erfarenhet av sekretesshandlingar. Du kanske har arbetat inom exempelvis IT, informationshantering, systemvetenskap eller arkiv. Vi är intresserade av både dig som har några års erfarenhet av arbetet men även av dig som nyligen avslutat dina studier. Meriterande är erfarenhet av offentlig- och kommunal verksamhet.
Du har en god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor, Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du arbetar strukturerat och är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen
Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har god datorvana och kunskap i MS-office. B-körkort är ett krav. Bil tillhandahålls för resor i tjänsten.
Vi erbjuder ett jobb med varierande och utvecklande arbetsuppgifter där du blir en del av ett professionellt och engagerat team. Kommunen erbjuder även ett förmånligt friskvårdsavtal samt friskvårdstimme.
ÖVRIGT
Tjänsten är en visstidsanställning (Vikariat) 100%, tillträde enligt överenskommelse.
Tidsbegränsad till 2022-12-31, möjlighet till förlängning.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Sista ansökningstiden: 2021-10-31
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: : https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Nordensson
060-19 47 05, 070-572 59 40
Britt Wöhrman
060-19 25 80, 070-681 75 56
Stefan Unga
060-19 25 46, 070-672 92 13
Björn Melander, Rektor
070-2340503
Britt Wöhrman
060-19 25 80
Monika Hillvall
060-56 39 71
Johan Henriksson, Rektor
060-19 49 26, 073-275 2859
Tara Al Obaidy
070-180 04 78
Christoffer Axelsson
060-19 47 57
Anita Bdioui
070-647 14 15