OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nora kommun arbetar vi aktivt för att skapa attraktiva arbetsplatser där medarbetarnas kunskap och erfarenhet tas tillvara och där det finns utrymme för lärande, förändring och utveckling av det dagliga arbetet.
Arbetsuppgifter:
Kommunens arkivfunktion ingår i kommunens kansliavdelning och arbetar för att allmänna handlingar ska hanteras på ett säkert sätt över tiden. Som arkivarie kommer du att leda arbetet med att utveckla strategier och rutiner för arkiven. Du deltar i utvecklingen av former för digital dokumenthantering, e-arkivering och digitalt tillgängliggörande. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår att;
- registrera, ordna, förteckna och gallra arkivmaterial
- stödja vid besvarande av förfrågningar, sekretessprövningar och utlämnande av handlingar
- fungera som stöd och rådgivare till arkivredogörare
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har;
- akademisk examen med inriktning arkivvetenskap, minst 60 högskolepoäng (40 hp enligt gamla poängsystemet)
- utbildning alternativt erfarenhet av elektronisk dokument- och arkivhantering
- goda IT-kunskaper
- goda kunskaper inom regelverk kring arkiv samt offentlighet och sekretess
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Erfarenhet av e-arkivprojekt är meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad och självgående. Du är serviceminded och har lätt för att samarbeta.
Upplysningar om tjänsten:
Tillträde: Omgående
Varaktighet: Tillsvidareanställning, 100%
Vid frågor angående tjänsten, kontakta Inger Multanen per telefon 0587-81072 alternativt via mail inger.multanen@nora.se
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0587-810 00
Urval sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Ewa Lindéh Björkman
Ann-Kristin Andersson
Anders Forsberg
Olof Jacobsson
LG Persson
Göran Antonsson
Stina Myrén
0587-81245
Annelie Gustafson
Stefan Nilsson
Linda Viberg