Arkivarie

Arkivarie

Arbetsbeskrivning

Ref: 20221142

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och vidareutveckla serviceförvaltningens arbete med arkivfrågor?

Som arkivarie på serviceförvaltningen arbetar du med förvaltningens informationshantering. Du är specialist inom ditt sakområde och arbetar med rådgivning till och stöd för hela förvaltningen och ansvarar för att arkiven är i ordning och godkända. Du är den sammanhållande länken för såväl det digitala som det analoga arkivarbetet inom serviceförvaltningen och leder det interna arkivnätverket. Tillsammans med andra på avdelningen arbetar du strategiskt med utveckling av förvaltningens administrativa rutiner och arbetssätt.
Vid semesterperioder och sjukledighet är du ett stöd i diarieföring och ansvarig för förvaltningens allmänna brevlåda.

Exempel på arbetsuppgifter:
Utbildar och utför andra stödinsatser inom området
Förbereder och samordnar arkivleveranser
Utför gallringsutredningar och skriver beslutsunderlag till gallring
Stöd i upphandling och avveckling av IT-system
Uppdaterar styrdokument inom området och ser till att dessa följs
Stöttar i arbetet med informationssäkerhet  

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning motsvarande 180 högskolepoäng med inriktning arkivvetenskap. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vi ser också att du har kunskap om och gärna även erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att delge information till större grupper.

Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och är väl bekant med Office 365. Som person är utåtriktad och verbal samt har en stor känsla för kvalitet och service. När du kommunicerar med andra försöker du alltid att förstå mottagarens behov. Du har förmågan att kunna uttrycka dig på ett tydligt och enkelt sätt såväl i skrift som i dialog med andra.

Arbetet kräver att du arbetar självständigt enligt mål, riktlinjer och praxis, därför ser vi att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vi ser också det som positivt om du är kreativ och nytänkande samt har en analytisk förmåga.

Om arbetsplatsen
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser vill att våra skolelever får bra och näringsrik man. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden. 

Kansli- och utvecklingsavdelningens uppdrag är att stödja nämnd, förvaltningsledning och verksamheten. Detta gör vi genom att samordna, leda, styra, omvärldsbevaka och följa upp förvaltningens administrativa arbete samt genom kompetensutveckling. Avdelningen arbetar med kvalitet- och utvecklingsfrågor och har i uppdrag att skapa struktur för styrning och ledning och ge verksamheten stöd i gemensamma processer och frågor. Avdelningen bereder även beslutsunderlag och kvalitetssäkrar förvaltningens ärendeprocess och har förvaltningsövergripande samordningsansvar inom olika områden.

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse

Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.  
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024

19 december 2024

Arkivarie

Arkivarie

19 december 2024