OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en arkivarie!
Vill du vara en del av ett genuint och trevligt bolag där goda värderingar och ett fint arbetsklimat som månar om miljö, samhällsfrågor och sina anställda är en självklarhet? Gillar du att ha många samarbetsytor både externt och internt? Som arkivarie på Informationshantering är du med och bidrar till verksamhetsutveckling inom hela koncernen. Välkommen att bli en av oss!
Om tjänsten
Avdelning Informationshantering ansvarar för att säkerställa en långsiktigt hållbar informationshantering inom koncernen som är modern, effektiv och säker. Vi stödjer och driver på utvecklingen av koncernens informationsförvaltning. Avdelningen består av ett team som arbetar tätt tillsammans och som ansvarar för koncernens funktioner inom arkiv och registratur samt förvaltningsobjekt Informations- och ärendehantering. Vi bidrar även med vår kompetens och erfarenhet i olika verksamhetsutvecklingsprojekt där medarbetare från koncernens verksamheter medverkar.
Nu letar vi efter dig som har tidigare erfarenhet av arkiv, registratur och systemförvaltning och vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss!
Några av arbetsuppgifterna som du kommer ansvara över:
- delta i utvecklingen av koncernens informations- och ärendehantering.
- arbeta med införande av koncernens e-mellanarkiv samt inneha rollen som förvaltningsproduktledare för förvaltningsprodukten Stöd för arkivering.
- bidra med arkivariekompetens i kravställning av IT-system och hantering av myndighetens handlingar.
- upprätta och uppdatera interna styrande och stödjande dokument.
- ge stöd och utbildning till koncernens medarbetare i informationsförvaltning samt ge råd till handläggare i ärenden rörande utlämnande av allmän handling.
- ordna, förteckna och leverera fysiska handlingar till arkiv.
- vårda och tillgängliggöra bolagens arkiv.
- genomföra gallringsutredningar, verkställa föreskriven gallring samt tillse att föreskriven gallring verkställs.
- kravställa vid planering och utförande av arkivlokaler samt följa upp att kraven efterlevs.
Som person har du förmåga att prioritera självständigt och leverera med hög kvalitet. Vi ser att du är säkerhetsmedveten och trygg i din kompetens inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du är engagerad, samarbetsorienterad, mycket serviceinriktad och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har förmåga att lyssna, analysera, konkretisera och omsätta teori till praktisk informationsförvaltning. Vi ser även att du är förändringsbenägen, gillar att testa nytt och är positiv till utveckling.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
- Du har eftergymnasial utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet.
- God kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.
- Du uttrycker dig väl på svenska och har en god förmåga att kommunicera och förklara lagar och regelverk på ett enkelt sätt för andra.
- Det är meriterande om du också har erfarenhet från offentlig förvaltning, utbildning med inriktning på elektroniska handlingar och e-förvaltning, erfarenhet av förvaltningsmodellen PM3, kunskap om systemvetenskap, erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthantering och eller kunskap och erfarenhet av e-arkiv.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för informationshantering.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta rekryterande chef Jessica Ståhls, 013-20 92 33. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Yannick Maack, rekryterare, 013-20 95 02.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas under denna period, så se till att skicka in din ansökan idag, dock senast den 30 november.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.