OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Beskrivning
Nu söker vi en arkivarie och den tjänsten är placerad under Kommunledningsstabens kanslifunktion.
Kanslifunktionen har drygt 20 medarbetare fördelat på olika enheter.
Din roll
Som arkivarie hos oss arbetar du med historien, samtiden och framtiden. Du är ett internt stöd och ger råd till kommunens verksamheter och bolag i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor. I din roll bidrar du med kunskap och kompetens inom dokument- och informationshantering utifrån gällande lagstiftning. Du skapar en förståelse och kunskap hos våra verksamheter gällande en god arkiv- och dokumenthantering, genom att ge stöd, informera och utbilda. Du kommer att ha ansvaret för kommunarkivet och samla in och ta emot leveranser av arkivhandlingar. Idag arbetar vi i Visual arkiv.
E-arkiv kommer att införas inom kommunkoncernen och här kommer du ha en aktiv roll i förarbetat och införandet.
Din personlighet
Vi söker dig som är drivande, strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du är duktig på att jobba systematiskt och du kan självständigt och effektivt planera och organisera ditt arbete utifrån verksamheternas behov. Att dela med dig av din kunskap är en självklarhet för dig och du formulerar dig väl såväl muntligen som skriftligen. Du har lätt för att samarbeta med andra och skapar goda relationer på arbetsplatsen. Din digitala kompetens är god och du är väl insatt i IT-relaterad dokumenthantering.
Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete som arkivarie gärna inom offentlig förvaltning. Kunskap om gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamheten. Meriterande är om du har erfarenhet sedan tidigare av e-arkiv.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt goda kunskaper i svenska språket. För tjänsten krävs B-körkort.
Vi kommer att ha löpande intervjuer, vänta inte med din ansökan!
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Andersson
0570-81632, 070-100 07 83
Hilde Axelsson
0570-818 51, 070-418 16 97
Mikael Rainerson
0570-81600
Björn Strand, föreståndare
0570-82799, 070-207 37 97
Hilde Axelsson, Planeringschef
0570-818 51