OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens välfärd? Ineras uppgift är att skapa förutsättningar för samordning och effektivisering av regionernas och kommunernas digitaliseringsarbete. Så att de i sin tur kan ge sina invånare en trygg och jämlik välfärd. Hos oss jobbar en mängd människor med bland annat olika slags IT-kompetens, kunskap om arkitektur och digital infrastruktur, medicinsk sakkunskap och juridik. Eftersom vi samarbetar tätt med våra kunder, Sveriges kommuner och regioner, har vi stor kunskap om hur de arbetar och vad de har för behov. Visste du att det är vi som driver och utvecklar 1177?
Om rollen
I rollen arkivarie har du ett övergripande ansvar för arkiv- och informationsförvaltning. Du är Ineras enda arkivarie och förvaltar och utvecklar självständigt processer och rutiner för arkivering och diarieföring. Du följer upp och säkerställer att våra arkiv följer de krav som gäller, samt att vi har rutiner och att vårt arbete följer gällande lagar och förordningar, samt andra förekommande arbetsuppgifter inom arkivområdet. Du ansvarar för våra informationshanteringsplaner och aktuella arkivbeskrivningar. Du samarbetar med organisationen och fungerar som stöd i arkivfrågor.
I ditt ansvar ingår även att ha kontakt med tillsynsmyndighet och att utreda och verkställa gallring av handlingar. Du kommer även utbilda kollegor inom arkiv- och informationshantering. I rollen ingår också att hantera registraturen, som utlämning av handlingar samt diarieföring av inkommande och upprättade handlingar. Du kommer vara en del av Ineras stab och ingå i vårt kansli.
Beroende på intresse och erfarenhet har du stora möjligheter att själv utforma och utveckla rollen.
Är det här du?
Som person är du driven, självgående, resultatorienterad, ansvarstagande och bra på att strukturera ditt arbete. Då arbetet innebär både externa och interna kontakter tror vi att det är viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt att ta kontakt med nya människor. Vi söker dig som har:
• god kännedom om gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet inklusive goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen
• kunskaper och erfarenhet av diarie- och ärendehanteringssystem
• vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, e-arkiv eller liknande
• akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, 60 p, eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Har du frågor om tjänsten?
Maria Tärnfalk, maria.tarnfalk@inera.se, 073-862 38 10
Fackliga frågor (Vision), Monica Rosén, 072-724 32 81
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349