Arkivarie

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Länsstyrelsens enhet för diarium och arkiv söker

Arkivarie

Beskrivning av rollen och arbetsuppgifterna:
Länsstyrelsen arbetar med processbaserad arkivredovisning. Myndigheten har många olika typer av ärenden och olika gallringsfrister för sina handlingar. Som arkivarie stöttar du myndigheten i olika arkivfrågor, bland annat med gallringsbeslut. Du arbetar med att arkivera handlingar, ta fram arkiverade handlingar till medarbetare och med att lämna ut handlingar till allmänheten. I arbetet ingår att gallra handlingar, förbereda leverenser och leverera arkivmaterial till arkivmyndighet. Myndigheten är en av sju pilotmyndigheter i statens projekt för e-arkiv. Du kommer att delta i detta utvecklingsarbete.

Enheten för diarium och arkiv har 18 medarbetare. Enheten ansvarar för registreringen av inkommande handlingar, för våra närarkiv och för centralarkivet. Enheten ansvarar också för att vårt ärende- och dokumenthanteringssystem håller en god kvalitet. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare. I avdelningen ingår även enheterna för tillstånd, tillsyn samt överklagande.

Du ska ha


• arkivutbildning på högskolenivå
• flerårig statlig erfarenhet
• erfarenhet av registrering och sökning i ärendehanteringssystem
• god IT-kompetens

Du ska vara


• serviceinriktad
• bra på att samarbeta
• drivande

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med processbaserad arkivredovisning och mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete med elektroniskt arkiv.

 

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

 

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Diarienummer: 112-23264-2016
Sista ansökningsdag: 2016-09-14

 

Ansökningsförfarande
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


Arkivarie

Arkivarie

1 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

24 augusti 2022