OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård, möjlighet till flexibla arbetstider och vissa möjligheter till distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringskassan, Verksamhetsstöd (VS) söker Arkivarie
Placering Verksamhetsstöd, Informationsförvaltning, Östersund
VS Informationsförvaltning står till Försäkringskassans ledning och verksamhetens förfogande med expertis i informationshanteringsfrågor. Kärnan i VS Informationsförvaltnings verksamhet är en sund, enhetlig och effektiv informationshantering på Försäkringskassan. Enheten leder det strategiska arbetet med utveckling av informationshanteringen och arkivvården inom myndigheten. Enheten tar också fram interna styrdokument och ger stöd till verksamheten i form av rådgivning om informationshantering, arkivering och diarium.
Vi behöver nu förstärka vår arbetsgrupp med en arkivarie.
Du kommer ingår i en grupp av arkivarier och arkivassistenter fördelade på två orter, Stockholm och Östersund. Placeringsort är Östersund.
Arbetsuppgifter
Som arkivarie medverkar du i arbetet med ledning av dokumenthanterings- och arkivfrågor inom Försäkringskassan. Du deltar i arbete med att ta fram styrande och stödjande dokument och fungerar som expertstöd till verksamheten inom området. I rollen ingår även att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor och delta i projekt som sakkunnig inom området.
Då du kommer tillhöra en grupp arkivarier så sker mycket av arbetet i samarbete med en eller flera kollegor.
Vi söker dig som
• har en akademisk examen med minst 40 p/60 hp arkivvetenskap.
• är analytisk, nytänkande, kvalitetsmedveten och drivande.
• är självgående och har ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
• har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift.
• arbetar självständigt samt är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om du har frågor, kontakta
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Leijman tfn 072-724 69 53. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katrin Synnott 010-116 28 23.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Mona Ericsson tfn 010-118 85 55, för SACO-S Rita Lundström tfn 010-111 43 72, och för SEKO Johanna Grundström tfn 010-115 30 44
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer 050380-2016 senast den 14 oktober 2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.