Arkivarie/ Arkivhandläggare / Assistent

Arkivarie/ Arkivhandläggare / Assistent

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Mölndal söker vi en Arkivhandläggare till enheten för Arkivservice. Enheten på 16 personer består av Arkivarier och Arkivhandläggare. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka inte med din ansökan.

Om tjänsten
Enheten har ambitioner att driva vår kunds myndighetsservice framåt, vilket kommer att innebära möjligheter och stimulerande utmaningar för dig i den här rollen. Dels i det dagliga arbetet men också genom att aktivt delta i uppdrag och projekt. Du kommer att bidra till ett tillgängligt och sökbart arkivmaterial inom myndigheten, delta i arbetet med kundärenden och interna uppdrag samt svara på verksamhetens frågor angående arkivfrågor och dokumenthantering.
I huvudsak kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Hantera digitala utlämnandeärenden i bland annat e-arkiv och analoga arkiv
• Återsökning samt utlämnande av arkivmaterial
• Besvara förfrågningar från allmänhet, myndigheter, forskare och media



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande, strukturerad och självständig. Du driver dina ärenden framåt, ser vad som behöver göras och agerar därefter på ett skyndsamt vis. Det är viktigt att du kan samarbeta på ett bra sätt för att hitta lösningar som gynnar alla inom teamet samt externa parter på bästa sätt.

För dig är ett gott bemötande och att ge professionell service en självklarhet. Det gör du bland annat genom att vara lyhörd för din omvärld och genom att bemöta andra med respekt. För den här rollen är problemlösningsförmåga en viktig egenskap eftersom en stor del av arbetet innebär att identifiera problem, utveckla lösningar som uppstår och på rätt sätt kunna uppfylla kundens önskemål.

För att trivas i rollen som Arkivhandläggare bör du vara kommunikativ och tycka om att interagera med andra människor då tjänsten innebär mycket uppsökande kontakt muntligen både internt och externt.
Vi söker dig som
• har eftergymnasial utbildning inom förvaltning, statsvetenskap eller arkivvetenskap
• har tidigare arbetslivserfarenhet inom områden som har stort kundfokus och där servicekänslan spelat en avgörande roll
• har kunskap om Förvaltningslagen, Offentlighets - och Sekretesslagen
• har flytande kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024