OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent som arkivarie hos oss kommer du att ha huvudansvaret för centralarkivet och arkivfrågor. Du stödjer och svarar på frågor om arkiv från verksamheten och allmänheten tillsammans med våra två registratorer. Du stöttar och hjälper verksamheterna vid behov med att gå igenom deras närarkiv.
Du kommer vara delaktig vid införandet av nytt ärende- och dokumenthanteringssystem samt vid införande av stadens gemensamma e-arkiv. Du är också delaktig vid avveckling av system och databaser. Samt vara behjälplig inom andra områden där behov finns. Du ingår i ett team tillsammans med en nämndsekreterare och två registratorer där ni tillsammans ansvarar för ärende- och dokumenthantering. Hos oss kommer du att ha en central och varierande roll i ett team som hjälps åt och samarbetar med alla uppgifter som faller inom arkivområdet.
KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi hoppas att du är en öppen och social person. Vi tycker att det är roligt att samarbeta med varandra - och hoppas att du tycker det också. Eftersom du möter många människor i ditt arbete tror vi att du har en god kommunaktiv förmåga och som själv blir glad av att erbjuda god service till alla du möter i ditt arbete.
Meriterande för tjänsten är om du har läst A- och B-kurserna i Arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete i offentlig verksamhet och med det hunnit med att skaffa dig kunskap om lagstiftning inom området.
För denna tjänst kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett Hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om
annonserings- och rekryteringshjälp.