OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som motiveras av att skapa ordning och struktur? Har du erfarenhet av ärende- och dokumenthantering? Då kanske vi har jobbet för dig! Vi söker just nu arkivarie till uppdrag inom offentlig sektor.
Tidsperiod för uppdraget: 2021-05-24 - 2021-10-31
Startdatum är preliminärt.
Som konsult hos oss
Novare Public är ett konsult- och rekryteringsföretag som hjälper offentliga organisationer med kompetensförsörjning. Vår vision är att vara det första valet för offentliga organisationer när de behöver tillföra ny kompetens samt att vara det självklara valet för konsulter som vill arbeta inom offentlig sektor. Vår främsta styrka är att hitta rätt kompetens till våra kunder. För oss är det viktigt att våra rekryterade kandidater och konsulter matchas till rätt roll där de kan bidra med sin kompetens, trivas och utvecklas på jobbet. Som konsult hos Novare Public blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Våra konsulter kan välja mellan att vara anställd hos oss eller att fakturera genom eget bolag. Vi kan erbjuda spännande uppdrag inom olika affärsområden i hela landet. En dedikerade konsultchef stöttar och hjälper dig genom hela uppdraget.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma
I första hand driva och utarbeta nya och uppdatera befintliga dokumentplaner
Uppdatera klassningsplaner tillsammans med teamet/deltagare i teamet
Driva och genomföra gallrings- och bevarandeutredningar.
Utarbeta styrande dokument.
Du kommer att ingå i ett team som arbetar med att
Driva arbetet med gallring - och bevarandeutredningar/informationshantering.
Driva arbetet med uppdatering och utformningen av nya dokumentplaner/informationsplaner
Utarbeta enkla och lättförståeliga handledningar baserade på regelverk och verksamhetens behov.
Tillsammans med vår IT organisation arbeta fram strategier för informationens livscykel inom myndigheten.
Omvärldsanalysera, bevaka och tolka att vårt regelverk ligger i framkant.
Aktivt arbeta för att möjliggöra digitalisering genom utredningar och delta i olika projekt och arbetsgrupper.
Vi söker dig som har
Akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning och kunskaper.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
God förståelse och erfarenhet av arbete med regelverket inom offentlig verksamhet.
Arbetat praktiskt med verksamhetsbaserad arkivredovisning – dokument och klassningsplaner.
Erfarenhet av att självständigt och i grupp drivit och genomfört gallrings- och bevarandeutredningar.
God förmåga att uttrycka sig pedagogiskt och tydligt på svenska i tal och skrift.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.
Vidare ser vi att du har
Har erfarenhet av och/eller utbildning i digital informationshantering.
Har god förståelse för och tidigare erfarenhet av att delta och arbeta i olika IT-projekt och med digital utveckling.
Har erfarenhet och kunskaper om förändring - och förnyelsearbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Public. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!