OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!
ARBETSUPPGIFTER
Informationshanteringsenheten är en av sex enheter i den administrativa staben. Inom enheten finns funktioner för diarium, Landstingsarkiv och skanning/mikrofilm samt informationshantering.
Landstingsarkivet ansvarar för arkivmaterial från landstingets hälso- och sjukvård, tidigare barnhem och skolor samt landstingets olika beslutande organ. Landstingsarkivet upprätthåller också service gentemot allmänhet, forskare, media och myndigheter samt mot landstingets interna verksamheter.
Vi söker en arkivarie med placering vid landstingshuset samt landstingsarkivet Karlstad. Du kommer att arbeta tillsammans med två arkivarier och en arkivassistent.
Arbetsuppgifterna omfattar bl.a.
- biträda arkivmyndigheten i dess tillsynsverksamhet
- arbete med utvecklingsfrågor inom arkivområdet
- vara rådgivande och utbilda landstingets verksamheter i arkivfrågor
- att ordna och förteckna arkiv
- ta emot, gallra och sortera inleveranser
- utlämnande av olika handlingar t.ex. journaler och betyg
- arbete vid gemensam forskarexpedition Arkivcentrum
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en akademisk utbildning med inriktning arkivkunskap och mång-årig vana från arbete med att ordna och förteckna arkiv. Du bör ha erfarenhet och god vana från arbete i IT-baserade miljöer samt erfarenhet från utvecklings- och utredningsarbete.
Personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid är hög serviceanda och förmåga att arbeta självständigt samt god samarbetsförmåga såväl internt som externt.
Körkort är önskvärt.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Lindeby, Experio Lab
0735-93 28 03
Tomas Edman, Experio Lab
0725-18 84 05
Annett Laurin, enhetschef
054 - 61 41 83
Kjersti Berg Marthinsen, chef staben för verksam
054-61 43 47
Magnus Lindström, teamledare
072-551 57 34
Peter Furster, verksamhetsansvarig
070-361 03 88
Maria Långenberg, ledningsstrateg pm3
054-61 43 31
Johanna Orre, enhetschef sekretariatet
054-61 42 04
Gunilla Lindell, ledningsstrateg
054-61 42 40
Ida Kullgren, enhetschef utvecklingsenheten
054-61 74 67