OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 340 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen söker nu arkivredogörare som ska arbeta med att arkivera patientjournaler från den kommunala hälso- och sjukvården. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot avslutade patientjournaler från verksamheterna och arkivera dessa i förvaltningens arkiv. Du kommer att ansvara för arkivering av patientjournaler i stadsområde sydväst och arbetet innebär att du behöver fördela din arbetstid mellan på två olika adresser där hälso- och sjukvården har sina kontor och arkiv. Du kommer att ha kontakt med förvaltningens arkivarier och ingå i nätverk med förvaltningens övriga arkivredogörare. I tjänsten kan andra administrativa sysslor förekomma vid behov.
Du kommer att tillhöra en administrativ enhet som ligger under en av cheferna för hälso- och sjukvård.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en 3-årig gymnasieutbildning och du har tidigare arbetat i offentlig förvaltning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta inom administration inom äldreomsorg, socialtjänst eller hälso- och sjukvård.
Vi ser att du har god datorvana och att du har goda kunskaper i det svenska språket.
Det är meriterande om du har kunskaper inom offentlighetsprincipen, offentlighet- och sekretesslagen, arkivlagen och förvaltningslagen. Det är också meriterande om du har erfarenhet från traditionellt arkivarbete, gärna på myndighet, eller har studerat arkiv och informationsvetenskap.
Då det förekommer resor i tjänsten behöver du ha B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som tycker det är roligt att arbeta med arkivrelaterade frågor och brinner lite extra för ordning och reda. Du tar ansvar för din uppgift och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Eftersom du kommer att möta många människor i ditt arbete tror vi att du har en god kommunaktiv förmåga, god samarbetsförmåga och blir själv glad av att erbjuda god service till alla du möter i ditt arbete. Som person är du analytisk och strukturerad. Uppdraget kräver också att du är noggrann och kan arbeta självständigt.
Välkommen att söka!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.