Arkivarie Läkemedelsverket, Uppsala

Arkivarie Läkemedelsverket, Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en arkivarie till Läkemedelsverket i Uppsala. Här kommer du bland annat arbeta med arkiv- och informationshantering (så som utforma dokumentplaner, processbeskrivningar eller genomföra processkartläggning). Du kommer arbeta med bevarande av allmänna handlingar (där du exempelvis genomför bevarande- och gallringsutredningar) samt ger råd och utbildar medarbetare inom frågor som rör arkiv, e-arkiv och dokumenthanteringsfrågor. 
 
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap (eller likvärdig) samt några års erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning samt inom området arkiv- och informationshantering. Låter det här som du? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arkivfunktionen ingår i enheten för informationshantering och säkerhet. Enheten ansvarar för såväl operativ som strategisk ärende- och dokumenthantering genom huvudregistraturen, arkivariefunktionen samt verksövergripande funktionsområden för informations- och processhantering. Vid enheten finns också säkerhetsfunktionen, förvaltningsledare samt medarbetare med koordinerande och utredande uppgifter. 


I rollen som arkivarie ingår: 
arbete med Läkemedelsverkets övergripande arkiv- och informationshantering, som exempelvis utformande av klassificeringsstruktur, dokumentplaner (informationsplaner) och arkivredovisning. 
Långsiktigt bevarande av Läkemedelsverkets allmänna handlingar, oavsett om dessa är i digital eller analog form. En viktig del är att genomföra bevarande- och gallringsutredningar i samband med införande eller avställning av IT-stöd. 
En annan central del är att arbeta nära verksamheten genom att ge råd och utbilda i frågor som rör arkiv-, e-arkiv- och dokumenthanteringsfrågor. 
Arkivarierna deltar även i olika utvecklingsprojekt, exempelvis verksövergripande ärendehanteringssystem, och samverkar i övrigt med olika delar av verksamheten.


Arbetstider
Heltid, start omgående och med en uppdragslängd till och med 2022-02-28. Arbetstider är vardagar och kontorstid.

Kvalifikationer
Vi söker en arkivarie med:
Goda kunskaper inom såväl digital som fysisk arkiv- och informationshantering.
En akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. 
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning, inom området arkiv- och informationshantering, och härigenom också fått praktisk erfarenhet av att informera och utbilda inom ditt område. 
Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Att arbeta med frågor som har anknytning till e-arkiv och e-förvaltning
Att genomföra bevarande- och gallringsrutredningar
Att utforma dokumentplaner och processbeskrivningar eller att genomföra processkartläggning.

Du bör ha ett intresse för processtänk och hela informationsflödet inom e-förvaltning samt för förändrings- och utvecklingsarbete.

Du är en noggrann, strukturerad och initiativrik person som har god förmåga att självständigt planera, organisera och slutföra ditt arbete. Du har även en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du är pedagogisk och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med medarbetare på organisationens alla nivåer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdatum är 27/9, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Agnes Bernström, konsultchef, agnes.bernstrom@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 27 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Expert inom området arkivering

Expert inom området arkivering

12 november 2024

6 november 2024

Projektledare till KTH - Stockholm

Projektledare till KTH - Stockholm

16 september 2024