OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA
VÄLKOMMEN TILL OSS!
ARBETSUPPGIFTER
Digitaliseringsutveckling - Stötta verksamheten med att implementera system, e-tjänster och driva förändringsprocesser i samband med digitalisering. Agera kravställare vid införande, vidareutveckling eller vid avveckling av IT-system.
Dokumenthantering - Ta fram och förvalta stöd- och styrdokument. Genomföra bevarande- och gallringsutredningar av dokument.
Arbeta operativt med e-arkivering, såsom validering, formatkonvertering m m
I detta ingår att:
• verka för och delta i utvecklingsprojekt inom området som rör digitalisering, informationshantering och informationsförvaltning
• upprätta och förvalta styrande dokument i form av regler, rutinbeskrivningar, klassificeringsstrukturer, informationshanteringsplaner och gallringsbeslut
• vara systemförvaltare och ansvara för flera system såsom ärendehanteringssystemet, e-arkivet, e-tjänster m.m.
• verka för och utveckla enhetliga och effektiva arbetsprocesser för digital ärende- och informationshantering
• förvalta förvaltningens processbaserade arkivredovisning och informationshantering
• förbereda och arkivera digital information i e-arkivet
• genomföra gallringsutredningar och upprätta gallringsbeslut
I rollen ingår att utbilda och vägleda medarbetare i digital ärende-, dokument- och informationshantering.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som är relevant för uppdraget. Om du har erfarenhet av förändringsarbete kring digitalisering, stor kunskap av arbete med processer, samt projektarbete är detta meriterande. Erfarenhet från kommunal verksamhet är även det meriterande.
Du är självgående, drivande och strukturerad i ditt arbete och utgår från ett helhetsperspektiv. Vi söker dig som är innovativ och har en god förmåga att samarbeta samt bygga relationer, du kommer samverka med personal i hela organisationen. Du har en pedagogisk förmåga och kan utrycka dig väl i tal och skrift. Du har ett genuint intresse för digitaliseringens möjligheter.
Personliga egenskaper
Som person är du driven, initiativtagande, lösningsorienterad och levererar dina uppgifter inom utsatt tid. Du är en förbättringsfokuserad person med ambition att ständigt kompetensutveckla dig själv. Du är ansvarskännande, resultatinriktad och kan arbeta såväl självständigt som i arbetslag. Du har även en god förmåga att kunna kommunicera effektivt med olika yrkesgrupper inom förvaltningen, men även externa samarbetspartners inom informationsteknik, t.ex. programmerare och systemingenjörer. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss
I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Marija Filipovic
0418-47 05 78