OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg utvecklas, växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Byggnadsnämnden och stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 270 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
ARBETSUPPGIFTER
Stadsbyggnadskontorets arkiv hanterar kontorets handlingar som t.ex. bygglovhandlingar, kartor och lantmäteriakter. Arkivet är öppet för allmänheten men används även av andra kommunala förvaltningar och bolag.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
- att ge kundservice genom att söka och lämna ut allmänna handlingar
- att ta fram en processorienterad dokumenthanteringsplan
- att kvalitetssäkra sökvägar och rutiner för arkivhandlingar
- att utveckla strategier för bevarande av handlingar i digital form
- att bevaka förändringar och medverka till att öka förvaltningens kompetens inom arkivområdet
- att stödja förvaltningen i arkivfrågor.
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning där arkivvetenskap ingår. Studier inom systemvetenskap, IT, juridik eller offentlig förvaltning är meriterande.
Du har erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete.
Du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt i tal och skrift och tycker om att prata inför grupper.
Du är drivande och tar ansvar i ditt arbete genom att med hög social kompetens samarbeta med andra. Du har en analytisk helhetssyn, men är också noggrann med detaljerna i dina uppdrag.
Du ser lösningar i stället för hinder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Sigfusson
031-368 18 61
Agneta Gustavsson
031-368 16 30
Helene Hansson
031-368 17 30
Carina Andersson
031-368 15 63
Pia Hermansson
031-368 18 16
Fredrik Andersson
031-368 15 33
Fredric Norrå
031-368 16 82
Anna-Karin Nilsson
031-368 16 52
Maria Gränsbo
031-368 16 47
Måns Werner
031-368 18 30